Sidor

söndag 9 september 2012

Men -dom var snygga!

Idag vaknade vi till strålande sol! Härligt! Man behöver ta tillvara varje liten solstund nu, känns det som.
Det har nog varit kallt under natten, för det var blött i gräs och buskar.
Men, direkt efter frukosten gick jag ut och gjorde klart det jag inte hann igår. Klippte ner hallonbusken, rensade ogräs, trimmade runt lekstuga och sandlåda och klippte gräsmattan.
Det tar typ halva dagen, eftersom jag måste avbryta mig hela tiden.
"Kissat, hungrig, hjälp med skorna, medla i slagsmål, kissa, vill ha äpple, dataspelet har hängt sig, kissat"...typ..
Men klar blev jag och fint är det nu! :-)
Finns det någon härligare känsla än "nystädat" var man än har gjort det?
Så i kväll ska jag stå och titta ut och vända ryggen åt det röriga huset! ;-)

Minime är aningens snorig, så vi blev hemma ifrån fotbollen. Onödigt att stå och bli kall, även om solen sken. (Hon tjatade om dagis i morse, så det blir så tragiskt om hon inte är på benen i morgon! ;-) ) Jag passade på att träna i stället.
Och idag gick det väl sisådär. Jag känner att jag har en förkylning i kroppen jag med, även om det inte bryter ut.
Det är segt. Tunga ben.

Styrkepasset gick dock rätt bra, det var ett tag sen jag körde styrka.
Men, när det var dags att kliva på bandet, då tog det stop!
Jag fick kramp i båda vaderna och ett lår nästan på direkten. Vilket oftast beror på att man druckit alldeles för lite vatten under dygnet som gått.
Det går inte att dricka i kapp det när man står där. Då blir man bara kissnödig! ;-)
Nåja, jag strechade ut vaderna och klev på igen...
Och fick så sjukt ont i fötterna! De nya, jätte snygga skorna, var inte alls bra!
Det kändes som att de satt för hårt åt. Klämde och knep. :-( Vänsterfot gjorde skitont!

Inte alls skönt och till slut försökte jag springa med oknuten sko, utan nåt större resultat.
Hur snopet var inte det???

Jag får pröva att "gå in dom" ett par dagar och se om det ger sig. Dom kanske blir supersköna när dom gett med sig lite.
Man blir liksom så besviken, när man träffar på nåt som är så snyggt och sen visar sig inte vara alls så mysig! ;-) *hehe*

Helgen bara försvann den med! Även om det varit en lugn helg, så har man ju pysslat med en massa ändå.
Jag läste Carola Wetterholms blogg häromdagen, där hon suckade över att allt plock hon gör inte syns. De dagar hon inte gjort nåt speciellt, så har hon ändå gjort massor, när hon tänker efter.
Och dagen därpå är det lika rörigt igen! ;-)
Jag känner igen känslan!
Nu har hon ju ett antal barn fler än vad jag har, men ibland blir man trött på att det aldrig tar slut, plockandet.

Nu är det middagsdags, sen är det time att plocka fram kläder till måndagen och kika igenom veckans planering.
Men, den här veckan gör det inget att det är full fart så att den går fort, för jag längtar till fredag!
Då blir det "kärringbus" för hela slanten! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar