Sidor

måndag 3 september 2012

Nu händer det grejer! :-)

Dagen började med en vända till företagshälsovården.
Dags att ta reda på hur man mår!
Kan vara kul. Hade varit ännu roligare om man varit mer vältränad. Jag gissar att proverna är bedrövligt mycket sämre nu än för två år sedan!
Jag var i mycket bättre form då.

Nåja, det togs bland annat blodprov. Och, som vanligt, när jag stäcker fram armen säger sköterskan "Oj, vilka fina vener du har! Du måste ju vara lättstucken!" :-)
Jodå, visst är jag det!
En liten udda grej att vara "bra" på kanske?
Varje gång jag ger blod, säger man samma sak. "Inga problem att få blod ur dig inte!"
Jag skulle alltså blivit en jättebra narkoman! ;-)

Och, det är väl tur att jag är så lättstucken(inte att förväxla med snarstucken! ;-) :-))) eftersom att jag mått som en påse skit vid varje graviditet.
Kräkts som en räv, i vissa fall i hela 9 månader. Med stora dottern kräktes jag sista gången innan vi åkte till förlossningen!
Och när man mår så dåligt, tas det ju rör efter rör av blod, för att se att bebbarna mår bra.
Jag borde få diplom, för att jag fött fyra barn, med tanke på hur kass jag mått alla gångerna.

När jag tänker efter, borde jag även få diplom för att jag, trots det evinnerliga kräkandet, lyckats gå upp mellan 22 och 28 kilo vid varje graviditet! :-)
Det borde ha varit omöjligt. Iofs så kanske den lite ensidiga dieten bestående av Kexchoklad, pommes och Cola vara en orsak. ??

Nåja, om ett par veckor får jag svar på om jag ser och hör bra också! ;-) Det kan även vara som sköterskan sa när vi gjorde hörseltest på Minime.
"Hon hör bra, men det innebär inte att hon kommer att lyssna!" Och tänk om hon hade vetat hur rätt hon hade då! ;-)

Kvällens träning gick kanonbra!!
Det kändes segt och jag var inte alls sugen. Men, det vare gott om tid när middagen var intagen och bortdiskad så det var bara att gå ner.
Först, blev det 2x7 st Kompex femma. Nu funkar tekniken bra!
(Min PT erbjöd sig att ställa sig bredvid och skrika på mig, men jag avböjde...)
Sen, ställde jag mig på bandet.
Och idag var det skillnad. Stor skillnad om man jämför med hur det kändes för att par veckor sedan!
4km på 30 minuter idag och då gick jag i 5 minuter mitt i för att jag plötsligt fick ont i vänster benhinna.
Men flåset var det inget fel på alls! :-)
Och jag har ju några veckor på mig innan de där utlovade 5km ska till.
Jag börjar nästan tro att det kommer att gå! :-D

Nu känns det i kroppen att det händer grejer!

Najs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar