Sidor

söndag 23 september 2012

Sköna söndag..

Förkylningen som far runt i huset är seg som sirap.
Ingen har blivit jätte dålig, förutom maken, som faktiskt legat i feber ett par dagar, men alla är lite halvruttna.
Det hostas rätt duktigt emellanåt..
Snoras och har sig.
Men, det är verkligen skillnad om man jämför med hur det var för nåt år sedan.
Så snart man hörde ett barn nysa, så visste man att det var tre veckors vabb man hade framförsig. Och en och annan vända till närakuten.
Det är skönt att vara ur det träsket! ;-)

Men, det är lite enerverande att inte vara helt hundra och ha den energin jag brukar ha.
Jag vill träna! Ta i så att det "känns". Nu blir det lite lätt bara, för inte göra det värre.

Igår, blev vi bjudna på middag. Mums.
Så najs att sätta sig och äta mat som någon annan lagat! :-)
Äppelkaka med vaniljsvisp till efterrätt.
*gnyr*
Men, jag lyckades avstå! :-)
Nu går det riktigt bra, att låta bli.
Det känns som att allt är för sött nu. Vi har godis hemma. En hel skål med Polly står på köksbordet sen i fredags.
Men den får stå.
Jag har ätit en varje dag, typ. Men vill inte ha mer.
Nu väljer jag själv om jag äter socker. Sockret bestämmer inte över mig!
Och det var dit jag ville komma.
Det är viktigare än viktnedgången!

Vi kom hem strax efter 19 och jag blev akut trött.
Kunde knapt hålla ögonen öppna och en hamrande huvudvärk hade dykt upp redan på eftermiddagen.
Så, vid 20:30 konstaterade jag att nu går mor och lägger sig.
Sagt och gjort. Jag kröp i säng med en bok.
Sen vet jag inget mer förrän klocka 8 i morse! :-)

Barnen, blev så snopna, över att jag somnat, att även dom kröp i säng utan knot! :-)
Och det är ju så jag borde göra oftare. Gå och lägga mig!
Få en 10 timmar då och då.

Idag har vi roat oss med att olja det sista som behövdes för att bli helt klara. Stor son fick klättra på stege och olja balkongen.
Det är jäkligt högt på sina ställen.
Skönt att ha det gjort. Det är så irriterande att vara 80% färdiga innan det blir vinter.
Då ska man försöka göra klart när det blir vår och det glöms bort.

Jag tvättade altanseglet, med rotborste och Vanisch. Och det blev himla ljust och fint! :-)
Också skönt att det är tvättat och fint till våren.

Sen kom regnet. Och blåsen! Jädrars vad det blåser.
Känns verkligen höstigt. Usch.

Det blir till att tända brasa i kväll igen.
Och kanske lite ljus?
Dom här lite roliga hittade jag häromdagen!



Jag avstår dagens fotbollsträning. Lillfisan ska inte stå i kylan. Och jag känner inte alls för att stå ute i blåsten....

Vi håller tummarna för att det inte behöver vabbas i början av veckan..
Jag har bokat in stor son till att passa eventuella sjuka om han inte blir inringd på jobb.
Det är ett evigt pusslande! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar