Sidor

tisdag 25 september 2012

Härligt trött..

Min dagvillhet blir bara värre! Ingen ordning alls på dagarna numer! ;-)
Känner för att fira fredag idag!
Men så är ju inte fallet....Synd! Ett glas rött hade suttit fint!

I morse gick ögonen gick i kors efter en halvbra natt. Lilla hostan vaknade titt som tätt mellan 02&05.
Hostade, hade feber, fick Alvedon, var törstig, var kissnödig, hittade inte snutten osv....
Till slut petade jag ner henne i min säng och bad att hon skulle vara lite tyst...för mamma behövde få några timmars sömn, tack!
Det blir liiite panik när man ser hur timmarna tickar iväg och föreställer sig hur man måste peta in tändstickor i ögonen för att hålla ögonlocken uppe på morgonen.

Efter en stund, kände jag hur hon snirklade sig ur sängen i fotändan, tassade tillbaks till sin säng och somande!
Det var inte kul när klockan ringde vid 6:30
Men, när man väl är uppe, så är man ju på gång!
Det är tur att man kan dölja en hel del med smink! ;-)

Och dagen gick fort.
Jag pep iväg på kundmöte och farmor kallades in för att avlösa pappan, när han skulle på möte.
Och min kund hade lyckats dubbelboka sig, så jag hann hem för att hämta sonen i skolan.

Det hade varit en spännande dag, med "OS". Det hade hoppats längd och sprungits. Han hade sprungit massor, tydligen.
(Vid lämning i morse var alla barn mest lyckliga över att det skulle ätas matsäck! :-)
Barn är för härliga!
Minsta grej, kan bli ett jätteäventyr!
Tänk om man såg livet som dom! "Yey" till det mesta! :-)

Lillfisan hade blivit väl omhändertagen av farmor och ett och annat rörigt rum hade städats! ;-)
Det är liksom barnvaktsbonus! :-D

Och, jag kände när jag kom hem att jag inte var hungrig. Så, när de andra satte sig tillbords gick jag ner i gymmet.
Jag var trött och lite seg. Frussen, liksom. Men, huvudet gick på högvarv!
Det blir alltid så när jag drar igång ett projekt. Jag vill så mycket och har så många ideér.
Och, nu måste jag vänta in kunden, så att dom hinner med! ;-)
Plantera själva upplägget och vänta tills dom samlat in allt material.
Och, då behöver jag göra av med överskottsenergin! ;-)

Så, det blev 3,5km på bandet och efter 10 minuter gick det riktigt bra! Kände inget av förkylningen och flåset var tillbaks!
Toppen!
Jag körde till och med tunga vikter efteråt förutom mag och rumpövingar.
Så, nu är jag tillbaks! :-D
Det skulle var kul att ta något varv i spåret innan det blir för kallt. Det blir så fort mörkt på kvällarna, så det får bli en morgonrunda så snart jag har vabbat klart.

Nåja, det kändes bra, efter träningen. Nu är jag lika trött i kroppen som i knoppen! :-)
En skön känsla i kroppen.
Najs att ha kommit så långt, att man längtar till det!

Det slog mig idag, att september snart är slut! Vart tog den månaden vägen???
Det blir som vanligt, man vaknar en morgon och inser att det är jul om ett par dagar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar