Sidor

tisdag 11 september 2012

Dumma dojjor!

Himlen är klart blå över huvudstaden.
En fin höstdag!
Idag lyckades vi, med att gå till skolan! :-)
Maken knatade iväg och jag körde minime till dagis.

Risk finns, att det blir mer apostlahästar i vinter, för att jag inte orkar gräva fram bilen! ;-)
Om det nu blir någon snö..
Jag hoppas faktiskt, att det ska bli en snörik vinter. Jag kommer att få äta upp det, antar jag.. När jag gnäller över hur jobbigt snöskottningen är! ;-)
Men, det är roligare med en riktig vinter. Med pulkåkning, skidåkning och kanske lite skridskoåkning...
En regning och grå vinter gör ingen glad.

Idag har jag träningsvärk in "the bum". Det är kul när man känner att vissa övningar gör det dom ska.
Det är dags att lägga in en högre växel på styrketräningen.
Tyngre vikter, fler repps.
För nu är jag på en plattå på alla sätt och vis. Och har ont i höger knä.
Det blir så när dumt huvud får råda och jag sprang på landet utan knästöd! :-(
Det får jag sota för nu
Men, att ta en längre PW på bandet går också, man förbränner på det viset med.

Jag har blängt på skorna ett par dagar och svurit över att dom är dumma, när dom är sååå snygga! ;-)

Vi får se. Jag ska försöka ta dom på en långpromenad utomhus och se om jag får ont då med.
Märkligt. Jag har aldrig förr råkat på ett par skor som inte funkar!

Jag hade tänkt pröva de nya yoga övningarna som var med i tidningen jag köpte för ett tag sen.
Men, som vanligt. Tidningen är försvunnen!
Väck puts!
Jag vete fasen vart jag lagt den!
Det går lite stick i stäv med mitt kontrollbehov, att jag är så förbaskat slarvig med andra saker!
Eller, jag lägger det ju på bra ställen. Men glömmer bort vart!

Disträ? Kan bero på åldern.
Eller, så skyller jag på stort hus och många barn! ;-)
Det kan man skylla på nästan jämt! :-D

Idag har jag möte med en av mina favoritpersoner. En som alltid får mig att bli en anings snyggare! ;-)

2 kommentarer:

  1. Va trist med nya skorna. När jag köpte nya i våras fick jag hjälp att prova ut, jag fick springa på bandet medan de filmade och gjorde en analys av löpsteget. Killen i affären sa att det va svårt att hitta rätt själv i skodjungeln, det finns så många olika modeller. Jättebra hjälp, kan jag rekommendera....

    SvaraRadera
  2. Ja det gjorde jag med dom jag köpte förra gången. Toppen, verkligen! Och man borde ju göra det varje gång..men snålheten bedrog visheten! ;-)

    SvaraRadera