Sidor

fredag 7 september 2012

Man måste uppföra sig på kalas!

Gårdagens "röra" avslutades med föräldramöte för 6 åringen.
I min kalender stod det 18:00, men på nåt vis så ringde en klocka hos mig att det var 18:30!
Och visst, när vi lämnat de två små hos storasyster och knatade till skolan så var det väldanst tomt där.
Men, till mitt försvar, får jag ju säga att vi var några ensamma själar som trott att det var kl 18! ;-)

Nåja, vi tog en sväng runt kvarteret och njöt av det sköna vädret. Inte alls dumt att ta lite luft innan ett långt möte.

6 åringen har fått helt underbara fröknar. Eller, pedagoger, som det väl heter nuförtiden?
Har man haft barn i barnomsorgen i 18 år, så säger man ju lätt "dagis" fortfarande utan att det är något nervärderande i det.
Det bara är dagis! ;-)
Och fröknarna är fröknar. Om det inte är en herre, kanske! ;-)

Nåja, vi fick info om vad man pysslar med på dagarna och jag måste säga att dom petar in rätt mycket på de timmar som finns till förfogande.
Barnen har bevisligen roligt!
Det känns bra att många barn har hängt ihop sen dagis och även vi föräldrar då, naturligtvis.

Sen fick vi skämmas lite. I alla fall jag. Föräldraföreningen informerade om trafikläget. Som ju är kaotiskt precis som det är vid de flesta skolor.
Och man bad de föräldrar och barn som kan att gå till skolan.
*harklar* Vi går sällan och bor jätte nära! Och då skäms man, det gör man! Det är för dåligt!
Men, det är ju det där med att lillsyrran också ska iväg och dit är det en bit.
Man måste gå upp tidigare och ja, man har en massa att skylla på.
Sånt som naturligtvis går att ordna med lite schysst planering!
Så, ja. Vi ska börja gå till skolan, i alla fall så ofta det bara går!

Igår hade jag planerat att både lämna och hämta per apostlahäst, men så körde det ihop sig och jag tog bilen.
Den vardagsmotionen är ju ovärderlig, egentligen..

En pappa cycklade och lämnade barnen på dagis/ skola i morse. Och garvade åt att jag fick ännu mer dåligt samvete.
Fan.

Ett gott skratt fick jag också under mötet.
Fröken berättade att dom pratar mycket om hur man uppför sig och att man ska vara artig.
"Går man på kalas får man inte börja brottas!"

Två pappor sneglade på varandra med höjda ögonbryn! (Vi nämner inga namn här..men jag känner en av dom mycket väl! )
Och jag fnissade för mig själv.
Vid nästa party vi har, ska jag skriva ut de reglerna!!

"Man får inte brottas när man är på kalas!" :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar