Sidor

torsdag 13 september 2012

Halvtid

13 september har vi idag. Om någon har missat det! ;-)
Solig och fin dag!
Apostlahästarna till skolan.

Och ett träningspass. Förbränning...förbränning.. Phu.
Men så skönt att inte ha ont i benen!
Tänk att skor kan vara så viktiga! (Ja, JAG vet ju att skor är viktiga...höglackade, fina! ;-))

Det gick bra idag med. Fast, nu när jag behöver förbränna lite mer (pga plattåläget) blir det gåband först och lite viktlyft efteråt.
Om man vill bygga muskler, måste man göra tvärsom!
Nåja, 4km, mag och rumpa fick sig en körare och 3X5 komplex med lite tyngre stång.


Ingen aning vad den väger.
Men svettig blev jag! ;-)

Och, idag är det ju halvtid. Jag gav mig ju på att ha gått ner 10kg till den 14 oktober.
Hur har det gått såhär långt då?
Mja, inte så tokigt faktiskt...

-4 kg (Eftersom att jag kört mer styrka än jag brukar, så har jag nog lagt på mig ett par kilo muskler också...exakt VAR dom sitter, tycker jag inte att vi ska gå in på! ;-))
-3cm runt bröstkorg
-4cm runt midja
-3,5 cm runt magen

Och, dräktbrallorna som inte gick att knäppa på låååånga vägar för 4 veckor sedan, går nu att stänga.
Även om jag inte ska sätta mig i dom...då ryker nog både knapp och sömmar! ;-)
Men, i´m getting there! :-)

Att springa 5km på 30 minuter på bandet, lovade jag ju också! HM...kan bli värre med det! ;-)
Nu är 4km inget problem, men jag får lägga på lite mer bandnötning för att komma till 5km. Men, klara att det går! :-)
Jag har ju fyra veckor till på mig! :-D

Så, jag är nöjd! Tanken är ju att det här inte är en "quick fix" utan att jag ska leva resten av livet med den mat och träning jag lägger grund för nu.
Ut med sockret och in med energin! :-)
DET märks så väl nu. Jag har aldrig behövt så här pass lite sömn! Att vakna pigg är helt underbart!
Man blir seg av socker!

Så, nu lägger jag in en ny och annan växel.
För, nu kan jag ha nästan alla jeans i garderoben och de mesta kläder sitter "ok"..då är det lätt att låta sig nöjas och tänka att jag kan "unna mig" det ena och det andra.
Och vips, så väger jag de där 4kg mer igen!
Det gäller att vara disiplinerad nu, till tusen.

Jag kan inte på långa vägar, unna mig en "godis lördag" eller att slappa på helgen. För sockersuget är tillbaks direkt.
Och så blir det så jäkla jobbigt igen...

Nu ska vardagsmotionen in!

Igår hittade jag en jätte god keso som går att ha till mellis eller till och med till lunch om det blir kort om tid.



140 kalorier och man blir proppmätt! Det ligger en sked i locket, så man kan ta den "på språng" så att säga! :-)
Najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar