Sidor

söndag 31 maj 2015

Morsdag och dopp i en sjö.

Söndag och morsdag.
Jag har blivit firad som sig bör! :-)

Visst är barnen duktiga?! ;-) Eller, maken kanske...


Böcker och choklad. Alltid rätt.
Tyvärr kan jag inte vända bilden rätt, men det blev en faktabok, en bok med fina citat och en roman.
Toppen!
Skitväder var det under förmiddagen idag med och det känns som att min dator tycker det samma.
Plötsligt funkar ingenting!
Chrome laddar och laddar. Sen avbryts det.
Firefox funkar, men där trasslar annat.
Bilder försvinner. Jag ser dem i telefonen, men inte på drive på datorn!
Man blir lätt lite irriterad när tekniken inte funkar! ;-)
Jag har startat om den flera gånger och just nu verkar den funka igen.

Lilleman åkte på kalas idag. Vilket gjorde att maken och Minime åkte för att fira farmor.
Kalaset innebar både talangjakt och vattenkrig.
Och det var riktigt blöta barn jag mötte när jag hämtade! Tjejerna var smarta och hade med sig baddräkter och handduk.
Så långt tänkte inte jag utan hade med ombyte i kläder, bara.
Men, Lilleman hade inte bara haft vattenkrig med vattenpistoler, utan tom badat i den närbelägna sjön!
Med skor och kläder på.
Men roligt hade dom!
Jag hade ingen aning om att det låg ett område bara 10 minuter bort, som var rena sommarstugeområdet, som man nu bebygger.
Galet vackert!

Jag passade på att fixa Studentgrejer under tiden han badade med kläderna på.
Jag vaknade i natt och kom på saker jag glömt! :-)
Men nu har jag fixat alla presenter och en hel del "hänga runt halsen".

Hjärnan jobbade på högvarv inatt verkligen.
En massa saker som låg och snurrade och jag kom inte till ro.
Ovanligt när det gäller mig.
Men det snurrar mycket nu som behöver få ett svar.

Och veckan börjar med lite gräsänkatillvaro igen. *suckar lite*
Tur att jag har stora tjejen så att jag inte är helt ensam.
Om inte annat om det händer något.
Men, men. En fantastisk måndag hoppas jag att det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar