Sidor

måndag 1 juni 2015

Tobleronetröst! :-)

I kväll tröstäter jag Toblerone.
Maken är ute och far igen. Vi som trodde att hans byte av jobb skulle göra att vi såg mer av honom!
*moahhhaaahaa* ;-)
Näe,  så farligt är det inte.
Men, stora sonen dök upp och firade morsdag lite försenat och hade med sig en jätte Toblerone! :-)


Mysigt att träffa honom. Vi har alltid så härliga diskussioner om livet i stort.
Syskonen blir så glad när han kommer.
Och jag är så glad att han bor så nära nu. Det var nyttigt för både honom och mig att han bodde i andra ändan av landet en sväng. Han blev vuxen och jag vet att han klarar sig.
Men, så långt bort "får" han inte flytta igen! ;-)

Det har varit en skön måndag. Möte i stort sett hela förmiddagen. Planering.
Och väntan på ett samtal.
Och jag fick en känsla. Vilket alltid brukar stämma. Kan man läsa av lite beteenden så stämmer alltid känslan.
Så även idag. :-)
Men jag fick vänta till kvällen. Jag tänkte tidigare idag "hoppas att det blir ett nej, för jag vet faktiskt inte om jag vill, egentligen".
Så när svaret blev nej, så kunde jag från hjärtat säga att det är helt ok. Kul att gå långt i gallringen, men helt ok att ramla på målsnöret.
Och jag kan ju säga att en person som fick ett sms blev ännu gladare. :-)
Det hade blivit bra, helt säkert. Jag gör alltid mitt bästa och gör det bästa av situationer, men just nu trivs jag så fantastiskt bra.
Och mycket är under eget ansvar. Mycket som var positivt med att driva eget, har jag nu också, men får lön! ;-)
Vi har en jättespännande höst framför oss och det hade varit lite snopet att missa det.
Så, nu drar jag ett andetag och njuter.

Jag satte också ner foten ikväll. Sa ifrån. Nu eller aldrig. För sen lägger jag ner.
Att tjafsa om ett par tusenlappar när man omsätter rätt många miljoner är bara larvigt.
Så, nu får det vara.
Och även det skulle vara skönt att slippa.

Det är lite galet att det bara är 5 skoldagar kvar för barnen!
Om 2,5 vecka går jag på semester! Helt galet.
Nu väntar vi bara på värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar