Sidor

fredag 5 juni 2015

Fett najs!

Idag vaknade vi till strålande sol!
Så härligt.
Jag jobbar hemma på fm, eftersom det var halvdag. Egentligen skulle jag ha helflexat, men jag fick ett mail sent på torsdagen, som jag fixade till på morgonen.
Gick inte att låta bli. :-)
Så det blev lite fix.
Och en halv hjärtinfarkt! När jag fick ett mail om att ordna tårta till ett möte. Som skulle vara idag!
Med tanke på att det är studentuspring idag, går det liksom inte att få tag på en tårta på ett par timmar...
Men det visade sig vara fel datum! ;-)
Det är som sagt student idag och det hörs! :-) En helt underbar stämning har liksom lagt sig över hela kommunen!
Jag var ner en sväng till centrum vid lunchen och det vimlade av vitklädda tjejer och kostymklädda killar och massor med anhöriga bärande på blommor och plakat.
Jag hade kunnat sätta mig på en bänk och bara ta in stämningen och njuta.
Och vilket väder de fick!

Jag tog en lång promenad efter att jag lämnat barnen på morgonen.
Jag har vaknat med ont i halsen flera dagar, så jag ville inte springa.
Det är fulla veckor nu ända till midsommar så jag känner inte för att bli sjuk.
Men det var skönt att få en morgonprommis. Och det är så vackert! så grönt och frodigt. Allt blommar nu och det är så fantastisk att ströva igenom bostadsområden och njuta av vackra hus och trädgårdar.
Det finns så otroligt vackra syrener! Stora!
Doften är helt fantastisk.

Jag hoppas att vi får lika fint till vår student på måndag!
Idag handlade jag hem champagne. Och tog det säkra före det osäkra! ;-)
Inte åka bort över helgen och lämna godis i kylen med en tonåring i huset!


Nu känns livet bra.
Saker faller på plats nu. Sakta men säkert.
Förändringens vindar.
Jag har tagit bort och uppdaterat massor med saker.
Släcker en blogg och en hemsida.
Flyttar över företagssaker till mig privat.
Anonymt blir öppet.
Går över från att vara ett varumärke och alltid mitt företag, till att bli en privatperson igen.
Kunna stå för det jag är och tycker.
Så skönt!
Att ha klara ramar mellan privat och jobb.
Det går inte att förklara hur skönt det är.
Och lite ironiskt. Det jag har hjälpt andra med i flera år, att sätta ramar och tydlighet har jag misslyckats med själv.
Allt har flutit ihop.
Gått i ett.
Men, nu blir det ändring. Tydligare och klarare.

Jag ser fram emot en höst där jag jobbar och sen går hem. Och är ledig!
Kan ge tid till allt här hemma.
Inte sitta med bokföringsunderlag och andra saker på kvällarna.
Städa runt mig.
Hur skönt det är går inte att beskriva.
Nu är det bara lite kvar, saker som ska göras klart och fixas till.
Men sen är jag "fri" på ett sätt som inte går att beskriva.
Även om jag kommer att försöka.

Den här bloggen kommer dock att fortsätta vara hyfsat anonym. Av flera skäl.
Men jag funderar på att göra förändringar runt det här med.
Men vara sak har sin tid.
Just nu är det bara så skönt att få vara jag. Igen.
Lägga om rutten.

Solen skiner, vi är på väg ut till landet.
Livet är "fett najs" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar