Sidor

fredag 19 juni 2015

Blött, blött och ännu blötare!

Man kan sammanfatta den här midsommaren med ett ord.
Regn.

 Regn.
 Och mera Regn!
Det är inte klokt vad det har öst ner!
Konstant duggregnande för att helt plötsligt ösa ner.
Jag var glad i morse att vi bestämde oss för att inte fira här hos oss, för tillslut, gav ju markisen efter och det började droppa igenom!
Då hade vi inget tak alls.
Hade vi bara varit vuxna och stora barn, jo. Det hade gått.
Men med fem barn under 9 år är det inte kul. Det blir tillslut för trångt.
Plus att vi inte hare ett hem som är anpassat för en tvååring längre. Det är både smålego, trappor och varm öppen spis.

Så, vi åt sillunch som sig bör och sen packade vi ihop oss och åkte till svärmor.
Hon har plats att springa på.
Och en uppvärmd pool.
(Men vi mötte sjukt mycket trafik när vi åkte. Rena lämmeltåget ut hit..
Vi var ganska ensamma om att fly landet! ;-) )

Äldsta sonen och de tre största småbarnen badade.
Och det var ju betydligt varmare i vattnet än i luften.
Men regnet öste ner där med så det blev ett snabbdopp.
Men vi grillade gott och åt en jättegod tårta!
Utan Ägg, pga äggallergiskt barn.
Den var jättegod!

Och som alltid, på alla högtider så äter man ju alldeles för mycket.
När alla var mätta och barnen lekt av sig, åkte vi tillbaks till landet där det regnade exakt lika mycket som när vi åkte!

Jag mins inte att det varit såhär pass dåligt väder på väldigt länge.
2003 var ingen höjdarhelg.
Jag låg i skilsmässa och hade precis träffat maken.
För barnens skull firade jag och X:et hos ett par kompisar.
Det regnade småspik och var runt 10 grader.
Maken, satt på ett lantsälle med sina föräldrar och en massa gamla släktingar. Han hade sådär kul.
Jag led på min kant.
Vi sms:ade hela kvällen. (Det var ju före facebooktiden det! ;-))
X;et blev ju raskt onykter och jag tog barnen och åkte hem till mig nästan direkt efter middagen.
Vi tog en sväng förbi en öppen butik och köpte en jättestor påse med godis och bäddade ner oss i min säng och tittade på film.
Det var ett lågvattenmärke faktiskt.

Sen dess har det varit finfina midsomrar. En av högtiderna jag verkligen gillar.
Men, som sagt, den här kommer vi att minnas som den blötaste.

Vi hoppas verkligen att sommaren kommer nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar