Sidor

tisdag 19 maj 2015

Det är bara regn hos mig!

Det är ju helt otroligt vad det kan regna!
I morse såg jag faktiskt solen. I flera timmar. Sen, öppnade sig himlen och det vräkte ner.
*suckar*
Kallt är det med.
Jag började morgonen med att besöka skolsköterskan med Minime.
Det gick bra. Hon är ju både kort och lätt, men följer sin kurva så det är inte oroande. Än.
Även Lilleman är ju kort och lätt, så han ska följas upp lite tätare nu.
I hans fall hänger det nog mycket ihop med att han bordet äta mer. Större portioner.
Han är inte petig, men blir fort mätt.

Nåja, allt var ok med Minime förutom att hon hör dåligt på ett öra. Som både jag och skolsköterskan misstänker är en vaxpropp.
Eftersom att hon brukar ha dem.
Så, nu blir det att ta nya tag med vårdcentralen. Jag vet ju hur jag fick tjata förra gången vi behövde ta bort proppar.
*suckar igen*
Nåja, sköterskan var störtskön och konstaterade "gud så skönt med en erfaren mamma!" :-)
Minime var lite nervös innan så hon tog med sin elefant.
Men, den fick inte följa med till skolan, så den fick följa med mig till jobbet!
Elefantvakt är det inte ofta man är!

 Vid lunchen knatade jag ner till centrum för att förbereda lite inför stundande student och hämta ut mitt nya körkort.
Nu är kortet ännu mer rosa!
Men, det måste ha blivit något fel på själva fotot. Jag ser inte klok ut!

Nåja. det regnade inte då, utan småduggade.
Det var på hemvägen det vräkte ner.
Jag tog inte bilen idag. Och det fick jag ju höra av barnen!
Det var ett jäääkla gnäll på hemvägen!
Sämsta mamman på länge, tydligen!

Nåja, skitvädret till trots, börjar saker ordna upp sig.
Dock ropar jag inte hej än. Saker ska verkligen vara i ordning innan. Man lär sig med tiden.
Jag kan säga att jag är lite lätt trött på en viss yrkeskategori just nu.
Det är så trögt och fyrkantigt att man blir rent ledsen.
Och sen är det lite motsägelsefullt.
Jag kan inte skriva om det just nu, men när man liksom säger emot sig själv. Make noooo sense!
Det är så galet att jag blev lite mållös och kom på först senare hur tokigt det var.

Sen garvade jag åt det och tänkte "dom förstår verkligen inte bättre". Men det sporrar också!
Sådär att jag tänker "det var väl själva fan. dom ska få se!"
Är det något jag kan så är det nätverka och bygga relationer. Det kommer att löna sig! ;-)
Någon kommer att kunna se utanför boxen. Det är jag säker på.

Nåja, nu är sommarens ledighet bestämd och hösten i stora drag. Najs.
7 veckor ledigt.
Det ska man väl hinna varva ner på!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar