Sidor

fredag 22 maj 2015

Toppen helg!

Vilken dag!
Solen sken tidigt. Varm och skönt!
Jag gick till fots och lämnade barnen. Så najs! Nu blommar häggen. Och doftar ljuvligt!

Tanken var att jag skulle ställa mig på löpbandet när jag kom hem, men sen tänkte jag "varför då?"
När det var så fint ute.
Så, på med uteställ, skor, bra musik i öronen och så blev det en timmes PW och lite jogg.
Första 20 minuterna trodde jag att jag skulle dö. Allvarligt!
Men sen kommer man ju igång och får en liten "kick". Så jag joggade nästan halva vägen hem.
Najs!
Hopp i duschen och fixifix.
Sen ringde jag en gammal kund som jag haft lite dåligt samvete för. Jag har jobb kvar att göra där.
Men jag har inte riktigt vetat hur fasen jag ska lösa det rent praktiskt.
Jag mailade ett par lösningar häromdagen och ringde upp idag för att se hur vi skulle göra.
Sen funderade vi en stund och då kom kunden med en lösning som vara suverän.
Som jag inte vågade föreslå ens.
Liksom. "Men varför gör du inte såhär?"... För att jag inte brukar göra det. Det är inte kundservice.."
Men nu blir det så.
Jag dubbelkollade också med en fd samarbetspartner att allt var ok och under kontroll.
Det är viktigt att lämna saker snyggt och utan hard feelings.
Så det kändes bra.
Sen bokade jag in stora sonen som barnvakt. För när jag ska iväg och slutföra uppdraget hos kunden har barnen redan gått på sommarledighet.
Nåja, det var en sten som föll av mina axlar.

Sen pep jag iväg och träffade min nya adept!
En skitskön kille. Från Etiopien. Med en riktigt bra affärsidé och ordning och reda på allt runtomkring.
Vi hann prata om både företagande men också om livsåskådning och vad som är viktigt i livet.
Det ska bli så spännande att följa honom!

Jag handlade lite god fredagsmat innan jag åkte hem och kollade av mailen och skickade lite underlag.
Jag var helt inne i mina grejer när telefonen ringde. Jag kände inte igen numret först och var inte så sugen på att svara...sen kände jag igen sista siffrorna.
Shit!
Öhhh....Det där samtalet jag inte ville ha. För att slippa ta ställning.
Egentligen inte det samtalet jag trodde skulle komma, utan det jag liksom lagt bakom mig och tänkt att det där blir ju inte av.
Hm.
Nu måste jag ju tänka till. Fan.
Men så kul! :-)
Jag fick lite lätt panik, men på väg att hämta barnen träffade jag på en person som kunde ge lite råd! :-)
Toppen! Så nu vet jag på ett ungefär vad jag kan räkna med. Och vad jag ska säga.
Sen får det bli som det blir.
Just nu är det ingen panik, alls. Det gör inget om det inte blir av. Men det vore ju kul.
Livet blev plötsligt lite mer intressant, kan man ju konstatera. :-)

Men det ska ju bevisligen vara så nu. Hela året har varit sånt. Varför sluta nu? ;-)

När maken kom hem knäckte vi en flaska vin. Det är ju fredag! Och dagen efter bröllopsdag. Och dagen innan lördag! :-)

Vi ska ha en riktigt najs helg.
Hyra ut barnen och ha skoj bara vi två.
Njuta av en toppenhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar