Sidor

fredag 8 maj 2015

Sakta men säkert..

Sitter djupt nersjunken i soffan med ett glas rött.
Helt slut.
Men lycklig! :-D
Det svänger! Från depp till pepp! ;-)

Igår hade vi personalfest. Och vilken fest!
Det är länge sen jag haft så kul.
Vi hade en "lekledare/dj" som verkligen fick igång folk och spelade så jäkla bra musik!
Alla stod upp och sjöng och dansade redan vid förrätten!
Sen dansades både danståg och ringdans och allt möjligt och fortsatte sen tills jag åkte hem strax efter midnatt.
Då hade mina fötter gett upp för länge sedan. :-)
Jag både buggade och dansade salsa, vilket jag inte gjort på typ 25 år.

Det blev lite väl sent för tant som börjar bli gammal! :-)
Till när man ska upp klockan 6 dagen efter.
Men jag var uppe.
Och var ganska pigg. Gick till jobbet! Wow!
Solen sken och det var jättevarmt!
Vi var inte många som dök upp idag! Det är sällan som korridorerna är så tomma! :-)
Men vi som var där, fnittrade gott åt kvällen innan.
Jag kan väl inte påstå att jag presterade några jättestora saker idag. Men jag betade av det viktigaste, hade flera riktigt bra samtal, sen la jag in "out of office" och gick hem.

Och vilket väder!!
Nu har man gjort lite ändringar i centrum och blommorna står precis där jag går för att svänga hemåt.
Mycket fint nu!
Jag köpte nya blommor till framsidan och en hel påse Lobelia i flera färger.
Två planterad jag hemma. Och 9 får följa med ut till landet.
Nu ångrar jag att jag inte köpte 10 till. Kan man ha för många lobelior?

Det blev riktigt fint med rosa...

Jag hann bara planterar blommorna, byta kläder och skor och så knatade jag iväg till skolan, där vi föräldrar i föreningen samlades i tropp.
På med gula västar och sen ge lite order!

Jag var "klädgeneral". Alla kvarglömda kläder las ut för åskådan. Det glöms en hel del kläder.
Mest vantar och strumpor.
Men en och och annan jacka och några byxor.
Det som inte kändes igen, åkte direkt till bättre behövande.

När allt var upplagt, gick jag över till kökstjänst.
Vilket drag det var!
Det var tre personer i köket som kokade korv, blandade saft och la upp kakor och bullar på fat.
Jag stod utanför och bytte ut tomma kannor med saft, kaffetermosar och tomma brickor mot nytt.


Rena rama Mc Donaldslogistiken! :-)
Jag hann också prata lite strunt med andra föräldrar och grannar.
Det är alltid trevligt att träffas under liknande event. Vi gör en del nytta samtidigt som vi umgås.
Och vi som sitter i föräldraföreningen och planerar det hela har det ganska soft på själva dagen.
Vi delegerar! ;-)
När alla gått hem, städade vi av och ställde i ordning.
Solen sken så varmt och var lite putta att vi inte hade med oss en flaska vin!
Vi hade kunnat sätta oss mot väggen på en bänk, öppnat vinet och sen skickat varsitt sms hem med texten "vi kommer sent, det är såååå mycket att städa här" :-)

Så jag har fått mer social närvaro än jag haft på länge! :-)
Och i morgon bli det mer.
Då är det städdag i samfälligheten. Vi har missat det varje gång sen vi flyttade hit!
Pinsamt!
Men något år har det lagts lappar i postlådorna. Den lappen såg vi aldrig.
Sen hoppades det igång en hemsida. Som vi inte visste fanns!
Så, förra gången satt jag här med mitt morgonkaffe när jag tittade ut och undrade varför det var så mycket folk på baksidan.
Sen fick jag snällt tassa iväg och gömma mig! ;-)
Och andra gånger har vi inte ens varit hemma.
Men, nu ska vi ut och vara duktiga! :-D
Umgås med grannarna.

Det är så kul när man väl är ute. Att umgås med folk! Folk man inte har en professionell relation till!
Som man bara kan umgås med, liksom.
Det går inte att förklara om man inte varit där, hur slut man blir av att alltid, alltid vara i säljmode.
Och träffa en massa folk, där det jämt finns förväntningar.
Alltid vara på topp. Aldrig ha en dålig dag.

Det har gjort att vi inte orkat med vanliga sociala relationer på ganska länge.
Vi har lagt så mycket tid på att umgås och skapa relationer i och via jobbet, att vi inte orkat umgås på fritiden.
Då har vi inte velat se en människa.
Men det där börjar vända nu.
När vi får lite vettiga arbetstider och lugnare tempo.
Ett normalt liv med andra ord!

Vi har en lång lista på kompisar vi vill träffa. Bjuda tillbaks på middag osv.
Det känns som att det är dags att börja beta av den! :-)

Nu känns det som att en massa saker faller på plats. Sakta men säkert.
Det finns fortfarande en liten risk att jag blir fett besviken, men jag har bestämt mig för att det inte ska bli så! :-)

Nåja, när vi kom hem ifrån skolfixet, var det så skönt att bara sätta mig med ett glas vin.
Barnen hoppade iväg ut till glassbilen.
Det är på något vis sommaren, att köpa lite glass på fredagarna.

Och det ska bli såå skönt med sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar