Sidor

lördag 30 maj 2015

Det eviga regnet.

Det eviga regnandet!
Det känns som att det regnat mer under april och maj, än det gjorde på hela förra året.
Så är det nog inte.
Men det är ju ett evigt plaskande.
Idag har det varierat mellan att regnar lite och regna jättemycket!

Nåja, det gjorde inte så mycket för jag har mest städat.
Till min stora glädje hade inte Minime så mycket kläder som var för små. Det var mest örigt.
Så när vi provat lite och vikt rätt plagg i rätt låda och hängt alla klänningar, så var det inte så akut med inköp där.
Tyvärr, får jag väl säga egentligen! :-)
För jädrars vad H&M har mycket fint nu! Mycket Frost men också mycket annat. Glittrigt och fint! :-D
Jag var uppe på H&M häromdagen med en gravid kollega.
När jag visade vad Minime gillade så började hon skratta och undrade vem hon var lik, tro?
Ok, jag erkänner! :-D
Min kollega ska ha barn i höst och hade inte ens tänkt bebiskläder.
Kanske inte vågat tänka heller. Man är ju orolig som förstagångsförälder att något ska gå tokigt.
Men, när jag släpade iväg henne och höll upp plagg efter plagg som var toksöta, så kom hon på att det nog var dags att kanske grunda med lite små plagg ändå.
Jag erbjöd mig att shoppa åt henne! :-D
Plagg i 50-56 är ju så lättköpta!

Nåja, nu är både min, minimes och makens garderober städade. Najs!
Vi fyllde kyl och frys.
Maken åkte och hämtade lite beställda grejer till studenten.
Det mesta är fixat nu.
Bara små grejer ska köpas och beställas till själva dagen. Men det känns som att jag har det under kontroll.
Jag har en liten "mission" där också. Jag blir så ledsen, så ledsen när jag hör hur vissa vuxna inte riktigt klarar av föräldraskapet.
När barn måste bli vuxna alldeles för tidigt. Att lämna någon ensam, vid en stor högtid, på en dag som är viktig, gör mig så förtvivlad.
Man gör inte så!
Det finns inget som upprör mig så mycket som när små och svaga far illa.
Jag kan inte låtsas som att det är ok.
Så, jag ordnar upp. Det jag kan. Jag skulle inte kunna leva med mig själv annars.
Det kommer att bli en bra dag.
En att minnas. :-)
Tänk att vi har en student i huset igen!
2 av 4 klara.

Sen är det dags för skolavslutning. Vi sjöng igenom alla sånger i kväll. Både Minime och Lilleman är med och körar.
Det ska bli så kul att se årets uppvisning.

Dagarna går så fort! Tänk, i morgon är det sista dagen i maj. Sen är det "sommar".
Och morsdag! :-)
Mycket firande blir det.
Så är det dags att börja planera sommaren. Sju lediga veckor har vi i år.
Vad ska vi göra för att få ut maximalt av dem? :-)
Några saker har vi bestämt, men inte exakt när.
Vi ska njuta och ladda batterierna. Jag kommer att njuta som aldrig förr, eller i alla fall mer än på flera år.
För så mycket har ramlat på plats denna vår och kommer att göra innan jag går på semester.
Sådant som gör att jag kommer att kunna glädjas av ledigheten på ett helt nytt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar