Sidor

måndag 25 maj 2015

Ett underbart dygn!

Oj, idag är jag trött!
Vi har haft en lite overklig helg och nu är man tillbaks i vardagen med besked.
Bom.
Så jag är lite vimmelkantig! :-)

I lördags lämnade vi barnen till farmor för att åka på lite kvalitetstid.
Dock, kom vi igång lite sent och när jag tittade ut efter att maken åkt för att lämna barnen, stod deras väska med kläder kvar på trappan.
Så, den fick vi åka och lämna en extra vända.
Det gjorde att vi kom igång lite senare än vi tänkt.
Men, vad gör det en dag som den? Barnen i goda händer, solen sken och vi hade ett drygt dygn att bara göra vad vi ville!

Vi åkte direkt in till hotellet vi skulle bo på.
Samma hotell och samma svit som vi hade på bröllopsnatten för 10 år sedan.
Utsikten var nästan den samma! :-)
Det har tillkommit lite nya byggnader sen sist...


Vi började direkt med att knäcka de goda flaskorna i minibaren! :-)

 Efter att vi packat upp och bara njutit av solen på balkongen, bruset ifrån stan och lugnet utan barn, gick vi ner på stan.
Satte oss på en restaurang mitt i smeten och åt en god lunch.
Hann prata till punkt.
Prata i kapp. Drömma om framtiden! :-)

 När vi precis ätit klart, ringde min svåger.
Han var nere på stan och tittade på snygga bilar. Och vi kunde ju inte låta bli vi heller.
Galet fina bilar! Och dyra!
 Solen sken och det var underbart väder!
Stockholm visade sig från sin allra bästa sida.

Vi gick runt en stund och dreglade lite på en 10 miljoners bil! TIO!


Nåja, vi hade kunna sitta där hela dagen och lyssna på mullret, men vi hade ju en dag att fira! :-)
Vi strosade runt i Gallerian, tittade på folk och kikade på praliner.
Men- jag köpte inga! :-)

Sen var det dags att gå tillbaks till hotellet och fixa oss i ordning för kvällen.
Vi hade bokat bord på samma restaurang som för 10 år sedan! Riktigt coolt!
Galet gott!
Fisk till förrätt..

Och fisk till varmrätt. Mums!
 En god rom till efterrätt..
 ..tillsammans med en god bit choklad. Ah!

Vi var proppmätta när vi väl ätit klart och det passade fint att strosa lugnt tillbaks till hotellet.
Solen sken och vi träffade på lite nyfödda ullbollar!
 Gässen hade bebisar och även svanarna.

 Stockholm är så vackert på sommaren!
Vilken stad vi bor i!

Vi hade ju planerat att åka utomlands över helgen, men kom på nu när vi stannade hemma att det var minst lika bra!
Vi turistar i vår egen stad alldeles för sällan!


Det är så vackert på Djurgården att det tar andan ur en!
Vi gick nästan hela vägen tillbaks till hotellet, innan det blev lite kyligt och en taxi fick ta oss sista biten.
Stan är vacker även på kvällen!
Det firade på taket till huset bredvid, student firande antar jag, så det spelades dunkadunka och tjoades långt in på natten.

Vi hörde bilar och hojar "dra" genom stan..
Himla mysigt när man inte bor så i vanliga fall. :-)

 Vårt hotell har en skybar, som vi åkte upp till för att ta en sängfösare eller två. :-)
Vi fick en drink som hette 21 maj! Vårt bröllopsdagsdatum!


 Sen slank det även ner en god hallondrink, innan vi tassade ner till sviten igen.

 Vi sov länge på söndagen.
Och fick sen upp frukost på rummet. Som jag glömde att fota!
VA!
Nåja, mätta blev vi. Det bästa som finns med hotell är frukosten! :-)

Vi gick ner på stan en sväng innan butikerna öppnade. Tog en kaffe, strosade över Hötorget där det var ett stort loppis.
Tittade på folk och bara njöt.
Vid 12 var det dags att checka ut och när vi satte oss i bilen, hade vi fått en present! :-)
(Toklyxigt att bara lämna in bilnyckeln i receptionen och sen inte behöva tänka på den innan man åker hem.)

 Vi hade tänkt ta en butiksrunda i stan, men det blev snabbt sjukt mycket folk, tack vara Gamboll som startade vid lunch.
Så, vi åkte lite utanför stan i stället.
Jag behövde hitta kläder till mig och barnen både till skolavslutningen och studenten som inte är långt borta.
 Jag hittade en jättesöt klänning till Minime.

 På skolavslutningen ska hon vara grön.
De har alltid en musikal vid avslutningen och får en viss färg som ska symbolisera tex gräs, himmel, sol osv.
Det var inte lätt att hitta något grönt till henne, men den här klänningen var toksöt!
 Lilleman ska vara blå, så han fick blå skjorta och blå shorts.
Det var lättare än att hitta grönt till Minime!

Själv hittade jag en söt klänning till studenten. Märket Isolde sitter alltid klockren på mig!
Bara att ta av hängaren och dra på.
Händer sällan av andra märken! :-)

 Till den köpte jag en jacka som kommer att bli en ny favorit!
Så knallrosa att den blir toppenfin till både svart och vitt.

 Jag hittade även en röd lite finare klänning, som blir bra till sommarens dop och så. :-)
Och en söt topp till.


Både maken och jag var chockade över hur snabbt jag hittade kläder! :-)

Jag passade också på att fylla på underklädesförrådet. Jag ger mig liksom inte tid att prova BH när jag är ute. Det är alltid något annat som tar tid.
Men nu har jag en massa nytt till sommaren.

Maken, överraskade mig som vanligt med en liten röd ask, i slutet av dagen. :-)
Firar man 10 år så gör man.
Jättefina örhängen som hör till en ring som jag fick när jag fyllde 40.

Jag känner mig som världens mest bortskämda människa idag! :-)

Men oj så vi behövd det dygnet!
Livet har gått så i ett länge. Vi som har varit vana att jobba ihop och hinna prata klart, uppdatera oss och verkligen se varandra, gör inte det just nu.
Vi möts i dörren.
Så vi behöver få egentid. Han och jag. Utan att någon ropar mamma eller slåss i rummet bredvid.
Och som vi behövde det just nu.
När vi liksom är mitt i. I ett vakuum. Som kommer att bli jättebra, men just nu är tungt.
För att vi är i sista uppförsbacken, som vi bara ska ta oss uppför, sen bär det utför. :-)

Det kändes som att vi varit borta längre än ett dygn och vi var ganska mosiga när vi hämtade barnen igår. :-)
Vi fick middag vilket var suveränt.
Sen bar det av hemåt för att packa upp och förbereda veckan.
Och nu är vi tillbaks i vardagen med besked.

Full fart. En jättespännande vecka! Det händer mycket roligt nu.

Det beslut jag tagit visade sig idag verkligen vara rätt!
Så tokrätt!
När jag öppnade företagsmailen blev jag riktigt sur.
Jag ska skriva om det någon gång, men jag är så glad att det här snart tar slut.
För jag är så trött.
På småsaker. Timmar hit och dit som det tjafsas om, när man vet att det läggs stora pengar någon annan stans.
Och idag var det så skönt, att kunna säga, "ja, men det är så här det ser ut, meddela om det är intressant eller inte".
Punkt.
Vilket jag borde ha gjort mycket tidigare egentligen. :-)
Det ska bli så skönt att slippa leta underlag på kvällarna efter en hel dag på jobbet.
Jag. räknar. dagar!
Snart, snart! :-D

Jag bär med mig helgen som en varm boll i magen och kommer att göra länge! :-)
Vilket är tur, eftersom att maken drar iväg i flera dagar snart.
Det är bara att bita ihop! :-)

Värmen är på gång och sommaren är snart här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar