Sidor

onsdag 6 februari 2013

Tur att man kan hjälpa till..

Snön vräker ner!
Känns lite onödigt. Men, det är ju bara februari.
Även om jag hade hunnit få lite vårkänslor så är det ju fortfarande vinter. Tydligen.
Jag var iväg och fixade naglarna idag och hudterapeuten var lite lätt less över vintern och alla kläder som ska på.
Jag tröstade henne med att hon i alla fall slapp, overaller, galonisar, vantar, mössor och barn som inte orkar klä på sig..;-)
Och - jag hade en poäng, tyckte hon! :-)
Man är ju glad att hjälpa till, liksom! :-D

Hos nageltjejen fick jag smaka på chokladbollar gjorda på bland annat dadlar. Jätte gott!
Och nyttigt.
Det måste jag kolla upp. Skulle vara najs att ha något smaskigt till kaffet ibland.
(Som inte är fazers blå..)

Snön gjorde att jag fick två gym pass idag! :-)
Jag kände att jag egentligen inte hade tid i morse, men jag var så duktig! Och då tänker jag inte på själva gymandet, utan prioriteringen!
Jag prioriterade MIG.
Sen fick jag en massa gjort ändå, så stressen satt mer i huvudet än någon annan stans.
Idag hade jag en helt ny spotify lista i telefonen. Proppad med hårdrock! :-)
Jag är ju rätt ombytlig och behöver ha nya motivationshjälpmedel.
Ny musik är så gott som något.

Arbetsdagen bara försvann. Vi var mitt uppe i korrekturläsning när jag kom på att klockan var "långt efter hämtningsdags" av barn!
Så går det när man har roligt! :-)
Det är en sådan vecka, där dagarna inte riktigt räcker till.
Samtidigt som jag längtar till våren, så får jag lite lätt panik när det pratas sport och påsklov.
Det går lite för fort.
Men påsken längtar jag lite extra till i år, när den förlorade sonen kommer hem en sväng.
Det är ett tag sen nu. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar