Sidor

torsdag 7 februari 2013

Män -Kom igen nu!

Nu går vågorna höga angående det näthat som finns.
Vilket är otroligt bra.
Det behöver lyftas upp, belysas och diskuteras.
"Nättroll" har alltid funnits. Sen man började "hänga" på nätet.
Folk, som äntligen vågar uttrycka vad dom tycker, anonymt på nätet.
Fegt, i min värld.
Tycker man något, ska man stå för det, tycker jag.
Vågar man inte det, så ska man kanske tänka igenom varför man inte vågar stå för det. (Och skita i att skriva, om man känner att man måste vara anonym!)
Man kanske behöver argumentera för sin sak?
Man kanske måste tänka igenom om det man tycker är helt ok?

Det är jätte, jätte populärt bland kvinnor, att skriva anonymt på olika bloggar och påstå att de som skriver är dåliga mammor. (eller föräldrar över lag.)
Det är där de svider, om man är kvinna.
Kalla mig vad fasen som helst, men kallar man mig för dålig mamma, då gör det ont.
Oftast.
De som skriver sånt, är små, patetiska människor som har mindervärdeskomplex, men som känner sig större och bättre om någon annan mår dåligt.
Oftast har dessa kvinnor dåligt samvete för att dom inte orkar, kan, klarar av lika mycket som dom tycker att andra gör.
Att allt som skrivs på en blogg inte är hela sanningen, förstår dom oftast inte.
Men, dessa kommentarer är inte av sexuell variant. Kvinnor skriver sällan "jag ska straffknulla dig" till en annan kvinna.

Men, sen kommer vi till det skära näthat som nu debatteras.
Som många kvinnor får ta emot, om man är offentlig i någon form, eller driver en blogg.
Och där är det oftast män, som flippar ur.
Grova kränkningar med sexuella anspelningar. Det är därför man vet att det är män!

Och jag kan inte låta bli att tänka hur dessa män mår, egentligen.
Om en framgångsrik kvinna, är så hotfull?
Hur står det till med manligheten då?
För en man, som är säker på sin identitet, har självförtroende och bra självkänsla, tycker sällan att en kvinna är hotfull.
Han kanske tycker att hon är korkad, har konstiga åsikter och inte är speciellt attraktiv, men han uttrycker det inte som "jag ska knulla dig med ett basebollträ"
Hur kommer man på tanken att skicka äckliga saker till en kvinna som driver en modeblogg??
VAD gör männen ens där?
Hur lägger man tid och energi på att hata någon man inte ens känner så till den milda grad?
Hur fungerar man i övriga livet då?
Har vi inte kommit längre en så år 2013.
Är vi fortfarande på stenåldern?
(Åh, åh, titta, titta! En sån där med bröst! henne måste vi jaga i fatt och slita i stycken!)

Hur står det till med Sveriges män år 2013????
Det skulle jag vilja veta.
Sen fascinerande det mig att det inte är fler män som är med i debatten.
Återigen, när det handlar om kränkning mot kvinnor, så är det kvinnor som agerar och är upprörda.
Det är väldigt tyst i från andra män.
Vad beror det på?
Vågar man inte, för att andra män ska tycka nåt?
Eller håller man med?

I min värld håller man med, om man står tyst bredvid och tittar på.

En mycket klok man skrev på fejjan igår "Har inte dessa män mammor?"
Hur behandlar de sina mödrar? Systrar? Döttrar??

Jag tror, att om män skulle ta upp dessa diskussioner så skulle det få effekt.
För, eftersom detta kvinnohat är så pass vanligt så finns dessa män överallt, ibland oss.
Och alla har ett ansvar i detta!
Kom inte och gnäll över invandrarna och deras hedersrelaterade brott, innan vi har sopat framför vår egen dörr!
Kom igen nu!
Agera!
Stöd kvinnorna i er närhet! Säg ifrån, för kränkningarna finns överallt!
Och det finns inget sexigare för en kvinna, än en man med en riktigt rak ryggrad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar