Sidor

tisdag 19 februari 2013

Energi stöld!

Ofta när man är ute bland, kunder, konkurrenter och annat löst folk, så åker man hem ifrån mötet med ny energi.
Nya idéer och fullt fokus på vad som ska göras framöver.
Och ibland, har man möten som totalt nollar en.

Inget är egentligen fel. God mat, bra samtal och liksom inget negativt alls.
Men, personen eller personerna är sådana som suger energi ur en.
Sådär så att man liksom blir låg efteråt. Plötsligt är luften full av damm.

Sådana gånger är det bra om man är flera på mötet, så att man sen inte behöver förklara, hur det känns efteråt.
För, skulle man få frågan "hur var det då" så skulle man rycka på axlarna och säga "jag vet inte riktigt"..
Och på frågan "vad ville personerna då?" skulle man svara "jag vet inte riktigt".
Men, vem initierade mötet?
"dom...men jag har ingen aning om vad dom ville"...
Typ så.
Då är det tur att man kan titta på varandra och undra "Vad var det??"
En mycket märklig känsla.
Det är lättare att "ta" på om man upplever rent negativa saker. Personer som ser allt i nattsvart och gnäller om allt.
Det kan man liksom ta på och konstatera att det var då ett jäkla gnäll. Sen rinner det av en, förhoppningsvis.
Men, de som suger energi av en är svårare.

Det tar tid att skaka av sig och liksom biter sig fast.
Man får toook bosta sig med positiva saker och positiva människor.

För mig räckte det som tur var att ringa en kundtjänst med proffsig personal så blev det lite bättre!
Bra kundservice är guld! :-)
Jag önskar att alla förstod det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar