Sidor

lördag 2 februari 2013

Ögongodis!

Idag vaknade jag med jordens skallebank.
Usch.
Jag har druckit FL en vecka och jag antar att det rensar ut lite grejjer ur kroppen.
Det är för kort tid att utvärdera det ännu, men visst har vi sett effekter, redan.
Men, jag ska inte skriva mer om det förrän vi druckit ett tag.
Det är ju mycket annat som spelar in på hur man mår.

Jag kravlade mig ur sängen i alla fall och tog min morgondrink.
Sen, efter frukosten petade jag i mig ytterligare "pigg och glad" pulver och sen var jag på banan igen.


Farmor, ville ha lilleman idag, för att göra nåt kul. Det tyckte inte Minime var så skoj, så vi fick lova henne att även vi skulle göra nåt.
Vad gör man då?
Jag vägrar lekpalats den här årstiden. Man blir bara sjuk.
Så vi funderade en stund och åkte sen till Nordiska museet!

 Vackrare hus får man leta efter!
Och nu hade dom ganska roliga utställningar. Smycken, kläder och dockskåp bla!
Smyckena var riktigt ögongodis!

Som sagt, huset är pampigt!
Det finns massor med yta att springa på.

De har också en utställning om dukningar.
Där hade jag kunnat gå i timmar! Ojojoj. Alla fina kannor och serviser.
*Ah*
Den här "sejdeln" gick inte av för hackor heller! :-)
Den skulle man kunna dricka öl ur!

Vi travade runt och tittade på alla utställningarna, fikade och Minime fick leka i lekrummet.
Som såg ut som på gamla tider med vedspis och handelsbod.
Vi vuxna var inte så imponerade, mest av en drös lite större barn, som nästan rev hela stället.
*suck*
Att små barn röjer, kan jag ha överseende med.
Men när barn i 10 års ålder far runt som små dårar, då tröttnar jag.

Nåja, vi var nöjda efter ett par timmar.
Det var så vackert att åka igenom Stockholm när solen sken från en klar himmel.

Vi kan konstatera att vi är för dåliga på att gå på museum! Vi har ju mängder i vår närhet och jag har inte sett en bråkdel!
Man borde turista mer i sin egen stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar