Sidor

fredag 15 februari 2013

Fuck you Olga!

Jag är ett stort fan av Olga. Hon har rätt inställning till träning och får fina resultat på sina PT kunder.
Inget tjafs och inget "ojoj, jag har stå stora fettceller så att jag inte kan träna.." utan hon bara kör.
Alla kan träna och alla kan bli vältränade.
Det är inte samma sak som smal. Det är vältränad! ;-)

Hennes pass är inte att leka med. Flera av hennes PW pass är galet tunga.
Maken prövade på ett av de jag kör häromdagen och konstaterade att jag f-n inte är klok som burkar köra dom titt som tätt! ;-)

Nåja, idag, har jag haft ett träningspass som får Olgas att vara en piss i Mississippi!
Vi blev ombedda igår att helst, om det gick, ordna så att man kan gå runt huset. Och se den stora fina altan vi har.
Och fota lite fina vinterbilder.
Jorå,Så att..
Visst kunde vi fixa det!
Till när? Måndag!
Jahapp, det var bara att bordlägga dagens jobb, dra på sig kläder och ta fram spaden.
Tänk er denna, plus en altan "runt hörnet" där fotografiet är taget ifrån och en stor svängd trappa....

Det är några kvadrater.
Som var FULL packat med snö. Snödjupet var väl runt en meter.
Och visst, snöskottning är ju inget problem egentligen.
MEN, just nu efter snö, kallt, varmt, regn, snö kallt, varmt...innebär att man inte bara skottade snö.

Först, har man ett lager, ca 10-15 cm lätt "puder" snö.
Sen kommer ett lager på ca 20cm packad, blöt, tung snö.
Och sen ett lager på en 10-15 cm IS!
Det såg ut som en tårtbit när man klöv högen.

Jag kan berätta att skotta snö var inte aktuellt. Vi fick gå med spade och hacka loss bitar och sen skyffla iväg det.
Jiisses.
Igår hämtade maken en snöslunga som vi hade tänkt använda för att underlätta hela jobbet. Men, se den ville inte vara med. Bara vägrade att starta!
Iofs så tror jag inte att den klarat isen..

Vi började vid 9 och när jag gick in för att att fixa lunch vid 12, kunde jag vrida ur varenda plagg jag hade på mig.
Det var bara att slänga allt, tom trosorna i tvätten och dra på sig torra grejer.

Efter lunchen var det bara att ge sig på´t igen.
Men nu är det fint där ute! :-)
När vi var klara började det regna! Men, gärna det så regnar sista Is lagret bort.. OM det nu inte plötsligt blir kallt, då får vi spola skridskobana i stället! :-)

Nåja, nu är det helg. Tydligen...
En helg som går i samma spår som hela veckan.
Städa!
Maken och barn ska hyras ut lite då och då, så att jag får fixa i fred! :-)

NU tar jag dock fredag! :-)
Det kan hända att jag nallar lite på "pimpningen" ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar