Sidor

tisdag 12 februari 2013

Tisdagsfundering

Det är mycket som snurrar nu..både här och där..
En hel del skulle jag behöva få ner på papper, mycket kan jag inte skriva om, av olika orsaker.
Men "det är mycket nu" liksom..;-)

Som ska hanteras av lilla hjärnan. Som ibland känns för stor för huvudet! ;-)
Och, som alltid, när det blir mycket så glömmer jag det som är så viktigt. Att reflektera.
Det är som att glömma att värma upp sig lite innan träning och stretcha efter.
Risken finns att man får träningsvärk från hell.

Jag fick frågan igår. "Men du, ger du dig tid att reflektera nu??"
Hmm..njäe, det kanske jag inte gör, nej..Men...
Så nu har jag fått uttrycklig order om att se till att göra det! Reflektera.
Stanna upp.
Tänka, både framlänges och baklänges. Analysera.
Jag är bra på det. Om jag gör det frekvent.
Sen, plötsligt så snurrar livet på och jag är här och där och pysslar med ditten och datten och vips, så har jag glömt.

Jag fick även frågan "Vad vill du bli bättre på, framöver?"
Inget, kände jag spontant. Jag är ju perfekt! ;-)
Sen har jag funderat över dagen och kom fram till att jag behöver jobba på främst är att bli mer reaktiv.
Stanna upp. Inte ha så bråttom. Vänta in. Låta saker ta tid.
Inte förhasta mig, inte springa..
Vänta. Tänka. Reflektera.
Inte så lätt, när man är Extern och Proaktiv av värsta sort.
Men det är dags att börja jobba med det.Typ igår..

Och det jag har jobbat med så länge jag kan minnas. Att njuta av Nuet. Vara här och nu, NU.
Inte sen..inte om två veckor.
NU.
Det mesta jag gör är ett projekt, som ska njutas av sen, längre fram.
Och det är mycket så.. "jo, jag ska, men först ska jag...jag ska bara...jo, men när det här är klart...när vi har..."
Tänk om inte sen finns? Tänk om det inte blir något sen och jag inte njutit av nuet??

"sitter du någonsin och gör ingenting?" var också en fråga jag fick.
Och svaret blev "hur menar du nu? Det är ju tråkigt ju.."
Nej jag sitter inte bara och tittar i det blå...då somnar jag! ;-)
Tanken poppar ju upp direkt. "här kan jag ju inte sitta..när det finns ditten och datten att fixa med"..
Varför inte då? kan man undra.
Ditten och datten ligger väl kvar, i morgon med?

Jag är en sådan person som gör allt det tråkiga och tunga först för att göra det roliga/ lätta på slutet.
Många funkar tvärsom.
För tänk, om sen inte kommer och man missar det roliga och lätta??

Sånt kan man fundera på såhär en tisdag..


3 kommentarer:

  1. Har inget vettigt att komma med här tyvärr. Mest impad att jag tydligen kan kommentera här nu utan att vara anonym ;)

    SvaraRadera
  2. Wow..du är med i gemenskapen! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Love it faktiskt. Mycket nytt att lära om den här världen märker jag :)

      Radera