Sidor

söndag 17 februari 2013

Det blir så kul som man gör det! :)

Åh jiiiises. Jag har träningsvärk precis i hela kroppen idag.
Till och med under fötterna! :-)

Gårdagen gick i samma mönster som de senaste dagarna. Gnugga klistermärken av dörrar, tex!
Barn älskar att sätta klistermärken lite här och där.
Och man tänker inte på hur jädrans svårt det är att ta bort dom..innan dom ska bort!
Tur att det finns lacknafta!
Det doftar inte så särdeles gott, men det funkar!

Vi skeppade iväg de små marodörerna till farmor på eftermiddagen. Hon förstod att det är lite meckigt att styla hus med en plockig 4 åring i hasorna.
Jag plockar och hon river ut....
Hon älskar att "hjälpa till". Ger man henne en sprayflaska med rengöring och en trasa, så har hon att göra en stund.
Man måste dock tänka på att inte stänga dörren till rummet hon håller till i. Eftersom hon lätt överdoserar rengöringsmedel. Det är risk för huvudvärk om man inte ventilerar rummet! ;-)

Nåja, i samma veva som vi dumpade barn, kom jag på den finfina idén att vi skulle åka till IKEA och köpa en lampa och lite nya mattor.
Maken, som, tja, ska vi säga inte direkt killar IKEA var inte så sugen.
Men, man har ju fyra barn, så man vet att muta eller hota, funkar även på män! :-D
Jag valde att muta honom!
Med..

Sushi! Ge honom Sushi och han går med på det mesta! :-)

Sen gjorde jag en liten missbedömning.
"Vi åker på lördag. Det är säkert inte så mycket folk på IKEA en lördagskväll! Folk har väl ett liv, liksom"..

Jo tjena!
Det var galet mycket folk!  Parkeringen var smockfull när vi kom ut strax innan 20:00!
VA! folk skulle ju vara hemma och titta på Mello, juh...

Men vi hittade det vi skulle ha.
Vi var ganska trötta vid det laget och mätta. Vilket innebar att vi blev ganska fnittriga.
Så..tja.. risken finns att folk undrade vad vi rökt på innan vi gick in.
:-)
Men, man har så kul man gör sig! ;-)

Barnen har haft mysigt hos farmor och idag åker dom på Museum.
Jag skickar även med maken och äldsta dottern, så får jag en dag för mig själv!
Och om någon tror att jag ska ligga på soffan och äta praliner, så kan jag meddela att så blir det icke.
Nope.
Tvätta fönster och torka golv! Det ska jag roa mig med!
Som sagt, man har så kul man gör sig! :-D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar