Sidor

onsdag 14 november 2012

Nyttig snabbmat...

Om det var solsken och fint igår, så är det lika grått och mörkt idag!
Märkligt hur det kan svänga så..
-6 grader igår och +10 idag!

Nåja, dagen har bara försvunnit..Jag blev lite sen på morgonen och sen har det hängt i hela dagen..
Så, när maken ringde och sa att även han var sen, blev jag riktigt glad!
Jag hade precis klivit in genom dörren när han ringde och meddelade att han blev sen till vårt möte.

Det börjar ju bli en dålig vana det där, annars, att han är i tid!!!!
Och jag fastnar en här och en där och känner mig seg och sen!
Inte bra! Jag är van vid att vara steget före hela tiden, bokstavligen..;-)

Jag släpade mig till gymmet i morse, trots att jag inte hade så stor lust..Men det är sådana dagar som man verkligen ska träna.
6 Km PW bestämde jag mig för innan.
Inte springa. Gå fort och ganska långt och inte köra någon styrka idag.
Med andra ord ap-tråkigt!

Det gick rätt bra i nästan 4km, men sen hjälpte inte ens musiken! Det är sååå tråkigt...
Så jag fuskade lite och sprang sista 2..
När det kommer bra musik i öronen, då går det inte att låta bli! :-)

Sen, försvann bara dagen, som sagt. Det hann knapt bli ljust innan det blev mörkt igen.
Och nu är det dags för dagens återkommande fråga.
VAD ska vi äta?
Och då blir jag så glad när jag hittar grejjer som underlättar matlagningen.
När "snabbmat" ändå är nyttigt.
Vi äter rätt mycket fisk, i alla fall på sommaren när man grillar den.
Sen blir det lite värre på vintern, vad man ska göra med den där stackars fisken som knapt smakar nåt.
Då är dom här kanonbra!

 
Fisk av nåt slag i en karott och sen häller man på någon av smakerna. Skjuts in i ugnen och mums när det kommer ut!
Sånt gillar jag!

 
Idag blir det räk&dillsås, med pressad potatis och grönsaker till.

Sen, blir det Saffrans biscotti till kvällens lilla glögg mugg! :-)
Troligen jätte nyttigt! ;-)

 
Maken hittade ett 4-pack med glögg i olika smaker. Rom & choklad, apelsin & choklad och Päron& Cocnac bland annat.



Inte dumt, såhär på en onsdag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar