Sidor

tisdag 20 november 2012

Hopplöst..

Det är hopplöst att försöka hålla en slank linje i den här familjens Q4!
Nu är vi inne på näst sista firandet.
Jag var nära att skriva näst sista tårtan för i år, men - det kommer ju ett kalas i helgen också.
Ojoj..det blir många timmar i gymmet! :-)
(Vadå, "det är bara att låta bli"...säg det till Stockholms största sockerråtta! :-))
 
I kväll firar vi Minime lite lätt, som fyller 4 år idag!
 
 
Tänk att det är 4 år sedan hon kom farande. Bokstavligen.
Två veckor över tiden, vilket borde vara omöjligt graviditet nr4.
Som, när hon väl bestämde sig, såg till att jag med nöd och näppe hann in till förlossningen, trots att vi bor 5 minuter bort!
Hon, som redan då skulle bestämma själv!
När Barnmorskan sa till mig "Nej! Du måste hålla emot nu! Du får inte krysta!"
Jo tjena!
Jag fick snällt berätta att det bestämmer inte jag. För lillfisan där inne, hon "tryckte ut sig".
Själv.
Redan då, bestämde hon exakt när, hur och på vilket sätt.
När hon var klar. När alla hade väntat sig blåa och börjar tro att det ingen bebis skulle bli.
När jag tjatat loss en igångsättning.
Gett upp.
Då, bestämde hon sig! Och föddes typ en timme ifrån första "riktiga" värken!
Busfian! :-)
 
Mina naglar blev idag röda. Julröda! :-)
Man måste blinka till livet när det är mörkt och tråkigt! :-)


Nu är det rakt in i sockerchocken! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar