Sidor

tisdag 20 november 2012

Förvirrat..

I morse var vi uppe ovanligt tidigt.
Man blir bortskämd med att ha dagis och skola runt hörnet och kontoret I huset.

Idag skulle maken vara hos ögonläkaren vid Globen kl 8.
Jag åkte med, för att han blivit varnad för att bli lite halvblind och inte helt lämplig som bilförare.
Om vi var i tid?
Hahahahahahahahaaaaaaaaa....Nej.
Det var vi inte.

Barnen var ut genom dörren när dom skulle.
Jag var ute.
Till och med maken var ute i tid.

Men så var det det där med trafiken dårå.
Det är liksom bilar i vägen.
När vi väl var framme snurrade vi och letade parkering. Hittade nerfart till p- hus, men en stor skylt med "Färdtjänst och taxi" satt på dörren.
Vi tvekade lite, men struntade att åka ner där. Kändes som att det kunde bli onödigt dyrt.
Maken hoppade ur och lubbade iväg och jag fortsatte att leta parkering.

Jag hittade en nerfart en bit bort. När jag väl kommit förbi bommen och parkerade såg jag till min förvåning att den "endast färdtjänst och taxi" nerfarten gick till exakt samma p-hus!
Exakt samma plats!
Nåja, jag parkerade och letade uppgång.
Vid uppgången stod en betalstation med pilar och uppmaning om betalning.
Jag stannade och läste.
"Scanna in biljett...betala med kontokort.."
Ke?
Vilken biljettt???
Jag hade inte fått någon biljett???
Det är inte läge att stå och vänta någon längre stund vid bommen in, med 15 bilar bakom! Man petar in kontokortet och åker.
Skulle man få en biljett???
Jag drog en mindre fin harang och åkte sen upp för att leta mig till ögonkliniken.
Där satt maken så snällt och väntade och jag upplyste om att vi kanske skulle få problem med att åka UR garaget sen! :-)
Nåja, en kopp kaffe och några banor Angry Birds senare kom blindstyret ut igen.
Så blind var han dock inte.
Mest trött i ögat.

Ner i garaget igen och läsa på informationsskylten.
Sen schansade vi och åkte ut. Det var bara vi i garaget då, så vi bedömde att måste vi börja backa och joxa så gör vi väl det då.
Stanna vid bommen.
In med kontokrot.
"Taddaaa! Då fick vi en biljett!

Dah!
Så har man gjort så igen! Ändrat, gjort det smidigare.. MEN glömt att ändra skyltar!
Undras hur många som står och skrapar sig i skallen där och undrar var fasen biljetten är?!

Nu är det lunch och sen lite "piffa till kärringen" tid! :-)

2 kommentarer: