Sidor

fredag 30 november 2012

Fredagsäventyr..

Sl är underbara!
Mitt i fredagsrusningen så får dom för sig att reparera lite tågbana och sätta in ersättningsbussar.
Så, den bit som skulle ta stor dotter en sisådär 35-40 minuter skulle ta flera gånger längre.
Inte kul, när det är kallt och bäcksvart.
Det var inte så mycket att be om, utan jag satte mig bilen och åkte till ändhållplatsen.
Min GPS ville inte alls vara med, så jag knappade in närmsta möjliga och åkte.
Det är ju skyltat.
Men, just idag var nästan alla skyltar översnöade! :-)

Det är rätt halt, men jag har fyrhjulsdrivet, så det märks knapt.
Men det var otroligt mysigt att smyga sig igenom skogen! Alla snöklädda träd lystes upp av bilens lampor och vägen glittrade så vackert.
Och, många har tagit julpyntet till lite nya nivåer här ute.
Det lyser, kan jag tala om! :-)
Jätte vackert!

På motorvägen gick det segt. Visst det är halt, men 60 på 110 väg?
Näe.
"scwossh" så var jag framme! :-)
Sen blev det lite ringande innan vi hittade varandra dottern och jag.

Det känns verkligen som att man åker rakt ut i ingemansland när man åker ut på kvällen.
Före oss låg en diplomatbil och vi började raskt fantisera om vilka det var.
Några stackare ifrån Afrika som skulle få se "Swedish wilde life". Rakt ut i intet!
Och en rädd stackare pep "please, do not leave med!" :-)
Undras var Minime får sin fantasi ifrån? ;-)
Innan jag åkte tände jag flera marschaller och lyktor. Det är så välkomnande när man kommer hem igen att det lyser.
Och vi är inte själva här ute nu heller. Det lyser lite här och där.
Men, det känns som att vi är ensamma på jorden! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar