Sidor

lördag 30 augusti 2014

Vi skulle "bara" ha skor...

Efter frukosten i morse, drog vi på oss skorna och gav oss ut på prommis.
Nu när mitt knä är bättre (Inte alls bra, men bättre och stabilare) så är det dags att sluta slappa och ta tag i vardagsmotionen igen.
Vi gick en låång prommis och sprang till och med en liten bit. Och som alltid, så sliter det mer på knät än när man går/ springer på löpband.
Det blir så tydligt att marken inte är platt. ;-) Det är tom så att en trottoar som lutar åt något håll känns i knät. Och det är mer uppför och nerför när man går ute.
Löpband är statiskt.
Det kändes stor skillnad idag.

Så, jag bestämde att nu måste jag köpa nya skor. De jag har är garanterat 4-5år och skor ska man egentligen inte ha mer än 2.
Maken, han fick värsta skavsåret idag och när vi kom hem och han drog av sig skon såg vi att han hade ett "hål" på insidan av skon vid hälen.
Så, det var bara att bita i det sura äpplet.
Vi åkte till Decathlon.
Och det finns att välja på!.....

Efter en del letande och provande blev det dom här!
Valet stod mellan dem och ett par andra. Det känns skönt, när de som är hälften så dyra, är bäst! :-)
Och det är bra pris på det mesta i denna butik!
Nu blir det här mina uteskor. Bara.
De andra kan jag använda på löpbandet som är mycket snällare mot knäna.
Till min stora glädje hittade jag ett par svarta, på rea hyllan.
Jag har letat svarta länge. Men det har varit omöjligt att hitta några som inte har några andra färger alls.
Svart ville jag har, för att kunna använda dem till kostym och kavaj. Ibland behöver man "jogga" till tåget och då går det fortare i sådana dojor än i högklackat! ;-)
Dessa går tom att ha till kjol.
(Sen åker pumpsen med i väskan)

 Maken hittade också nya sköna. Så nu är han också kittad till våra morgon prommisar.
Sen skulle vi ju inte ha mer.
Men, så såg jag vindjackor, för 200:-! Riktigt sköna och fina.
Minime har vuxit ur sin i sommar. Så hon fick en. Sen hittade jag en snygg väst till.
Men fleece under, vindjacka och väst, klarar hon sig tom om det kommer snö! :-)

 Det blev samma till Lilleman. Så kul med fina färger! :-)
 Nu "saknas" bara vinterkängor till båda och handskar till Lilleman. Sen kan det bli vinter! ;-)
Jag gillar också kläder som går att kombinera. Och Lilleman är alltid, alltid varm. Han lider om han är för tjockt klädd.
Så att kunna dra av allt annat och bara ha väst är kanon.

Jag hittade en tunn till mig själv också. Jag gillar fleecetöja, men det kan bli lite kallt. Så en väst på det är kanon!
Eller vindjacka under. Toppen!
 Jag köpte ju galonjacka till Lilleman akut när skolan började. På H&M som ändå känns som en billig butik.
Nu köpte jag jacka OCH byxa och hade fått två set för ett av H&M priset!
Så, jag kommer aldrig att köpa ytterkläder någon annanstans!

 Nu hade man börjat hänga fram vinterkläder och det vi såg av overaller, blir det nog sådana där också om det finns behov.
Man vet ju aldrig hur vintern blir.

Innan vi åkte rörde jag ihop en gryta. Det känns mer som söndagsmat, än lördag, men jag blev sugen på det! ;-)
Den blev jättegod! Och det är så bra att den står och puttrar hela dagen Sköter sig själv..
Lilleman som var på kalas kroknade rejält efteråt.
Han är precis som Minime var, hostig och lite snorig. Hängig men inte febrig.
Jag "kör ut" bacillerna med mina medicakmenter så får vi se hur det blir.
Med lite tur är det samma som hon hade, så räcker det med ett par dagars vila.

Det kanske inte blir något kalas för honom i morgon. Då får syrran hoppa in och passa honom.




Och storebror tar hand om honom på måndag, när varken maken eller jag kan vabba.
Det är som vanligt när dom kroknar, då får man trolla lite. :-) Och tacks sin lyckliga stjärna att det finns syskon och släktingar..
På tisdag kan han hänga med mig, om han inte är jättedålig.
Sen får vi problem onsdag - fredag, när vi för ovanlighetens skull är på samma ställe tre dagar i rad.
Så jag hoppas verkligen att han piggnar på sig fort.

Och att vi klarar oss.....
Nu ska jag njuta av lördagskvällen och en bit äppelpaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar