Sidor

fredag 1 augusti 2014

Regn och dregel..

Jodå, visst kom åskan! Och regnet! Förlösande, verkligen!
Oj, vad det small!
Och öste ner. Så härligt! :-)
Det regnade hela eftermiddagen och hela natten. Och som det behövdes!
Det som inte behövdes, var dock att det slog ut vår router, så det blev lite internetlöst ett dygn eller så! ;-)
Men glada var vi ändå och trädgården allra mest!
Vi sov som små grisar medans regnet öste ner...Vi väcktes av slambilen.
Det är ett riktigt skitjobb! ;-)

 Det var så friskt och härligt i luften! Att sätta mig med frukosten i solen var helt fantastiskt!
För, åskan tog inte med sig värmen så som den brukar, utan värmen är kvar! Någon grad svalare men inte mycket..
 Vi lämnade barnen hos farmor och åkte för att införskaffa ny router och ta en sista sväng till vårt gamla kontor, som från och med idag inte längre är vårt.
Vi plockade med oss lite smågrejer..

Sen åkte vi till ett av mina favoritställen för att äta middag.
Skanssunde på Mörkö.
Det är helt galet vackert hela vägen dit ut. Perfekt att cabba till.
Och man är inte ensam om det. Det vimlar av cabbar och hojar.

Väl framme åker man färja en liten bit. Och sen får man den här utsikten när man äter...
Inte dumt!
Att titta på båtar som kommer och åker. Hela stämningen är sommar och semester!
Vi tittade länge på en liten kille, (vi frågade och han var 9) som rattade en liten gummibåt med 9hästars snurra plus en yngre bror med bravur!
Han la till, gav lillebror order om att hoppa i land och knyta snöret. Och han drog igång snurran och for iväg igen efter en stund.
Så coolt!
 Maten var god!
Till förrätt moffade vi en stor portion rökta räkor vardera.
Sen tog jag röding.
 Maken åt kött, men jag tror att jag vann! ;-)
 Jag åt en rabarberefterrätt medans maken tog en öl.
Och inte vilken som helst, utan en "älskarinna" minsann! God!
Jag, som hade min telefon hemma på laddning bad om att få fota flaskan, men maken tyckte att det var onödigt.
Vi skämtade om det med servitrisen och hon hade en lösning på det! "ta hem flaskan!" :-)
Sagt och gjort! ;-)
Jag ska göra den till en getingfälla....
Efter vi ätit tog vi en promenad längs hamnen. Vilka båtar som ligger där!
Man får stänga munnen så att man inte dreglar på fint putsade båtar. ;-)
Det ligger några miljoner och guppar..
Och man kan ju drömma....Men, även om man hade pengarna, så kan man ju inte ha båda. Sommarställe och båt.
Så många timmar finns inte på året. Så, det är bara att fortsätta att titta, dregla och drömma! ;-)

Vi åkte hem lagom till solnedgången och det var magiskt fint! Det var en massa hojar på väg hem samtidigt med oss.
Och då dreglar man ju lite igen! ;-)
Att åka utan tak förbi åkrar, ängar och vatten...det är livet!
Det var ganska varmt när vi kom hem och vi hade förutseende nog sett till att bubbelbadet var dryga 30 grader!
Att ligga där och titta på stjärnorna och lyssna på vinden som far genom träden...
Det är inte synd om en då inte! ;-)

Det blev lite sovmorgon i morse, men eftersom att båda barnen kroknat lite hos farmor, så hämtade vi dem ganska tidigt.
Dock var dom pigga och glada idag, så det måste ha varit någon snabb bacill. Det tackar  vi för! :-)

Det har blåst ganska mycket hela dagen och det ligger björkfrön överallt. Verkligen överallt!
usch.
Så jag har städat och fejjat både ute och inne.
Svärmor donerade två dynlådor till mig som jag nu placerat ut och fyllt. Så skönt att få undan små dynor och filtar.
Det är inte alls dumt att  hon tröttnar på diverse möbler! ;-)

Idag sa Lilleman att han längtar hem till radhuset. Lite förvånande att det dröjt så här pass länge ändå! :-)
Och märkligt nog, så är jag också snart där.
Det är så skumt! För ett par veckor sedan fick jag nästan panik vid tanken. Jag ville inte.
Men nu har vi haft så varm, skön, lat och lång sommar, så jag är snart där jag med.
Att åka hem.
På måndag läggs sista handen vid köket och sen det helt klart. Då finns det inget som hindrar oss.
Och då är man ju bra sugen på att fixa i ordning det. :-) Jag har sett bilder och det blir såååå fint!!
Mest lycklig är jag över skafferiet!
Så det kommer att bli najs det också. Maken börjar jobba om en vecka, men jag har fortfarande en hel del ledighet kvar.
Jag kände inte att det var någon idé att börja innan skolan har startat, eftersom Minime inte ville tillbaks till dagis innan och man är utan barnomsorg veckorna innan skolstart.
Det blir bara bökigt.
Så, idag har jag fortfarande 19 lediga dagar kvar! ;-)
Hem, måste vi dock...Lite beroende på väder, så blir det väl i slutet av nästa vecka..
Jag är så glad att vi inte har ett sådant ställe där man bara är på sommaren.
Utan vi kan åka ut varje helg vi inte har annat för oss.
Hösten är fantastisk här ute!
Men, nu är det ju augusti och en massa sommar och värme kvar, hoppas jag.
Vi ska suga ut det gottaste ur helgen med en massa umgänge och förhoppningsvis sol.
Sen, är jag redo, kanske! ;-)

Nu, ska jag pröva mitt nya scrub jag köpte idag.

Apotekstjejen menade att man blir som en bebisrumpa efteråt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar