Sidor

söndag 24 augusti 2014

Hemmahelg..

Det är lite konstigt hur man tappar intresset för sol och utomhusaktiviteter, bara för att man når sensommaren.
Idag tex skiner solen och det är 15 grader. Man borde vara ute. Egentligen! ;-)

Det är ett ganska konstigt väder, med kalla vindar men ändå klibbigt och kladdigt. Igår låg det åska i luften hela dagen vilket kändes i mitt huvud...
Minime var på kalas på ett lekställe och flera av föräldrarna satt kvar, fikade och tjattrade.
Man hinner ju inte prata med varandra när man möts i dörren till och ifrån fritids, så att hinna prata lite på kalas är toppen!
Lilleman fick gå på bio med maken under tiden...
Sen, lämnade vi dem hos farmor. Planen var att vi skulle åka på kräftskiva, men den blev inställd i sista minuten.
Vi velade länge på vad vi skulle utnyttja tiden till. Nu är det inte riktigt samma sak att ha barnvakt.
Man sover bra och man får saker gjorda även om barnen är hemma och de går att ha med överallt.
(När de var mindre, blev barnvaktstid hårdvaluta, där man skulle hinna med massor på ett dygn...)
Så, nu blev det lite tilt i huvudet på oss! ;-)
Vad ska vi göra nudå?

Ville vi gå på bio? Näe...
Ville vi gå ut och äta? Näe...
Behövde vi fixa nåt? Näe...
Så det slutade med att vi åkte och köpte en massa goda ostar, skinkor, inlagda grönsaker och gott bröd och så åt vi en plockmiddag.
Det är så gott och inte så onyttigt. (Som att gå ut och äta...)

Sen blev det film hemma.
Vi är riktiga hemmakatter. Det är mysigt att bara vara, hemma.
Vilket ju hänger ihop med att vi far runt så mycket på vardagarna och träffar så sjukt mycket folk, att vi inte har något större socialt behov på helgen.
Även om vi känner att vi är för dåliga på att träffa kompisar. Vi måste bättra oss där! ;-)

Jag fortsätter mitt grovröj. Nu är det Lillemans rum jag har röjt. Han har inte lika mycket skräp och småprylar som Minime, men en hel del som han inte leker med.
Så nu rensas det bort.
Lika bra att passa på när han inte är hemma! ;-)
Maken städar i garaget....som ska bli förråd...

Just nu känns det som att vi bara drar runt grejer igen, men det blir bra så småningom.
Jag har gett mig attan på att allt ska ligga på rätt ställe senast till hösten.
Men det är ett evighetsjobb. Undras om man skulle tejpa fast barnen på varsin stol?? ;-)
Det är inte alls konstigt att jag lyckas få ihop 10 tusen steg på en "hemmadag". Evighetsplocket är rena rama motionen! ;-)

Men, nu börjar jag bli jäkligt sugen på PW  eller till och med en kort joggtur..
Min naprapat har bråkat med mitt knä två vändor och jag har stretchat rätt muskler på egen hand, så nu är mitt knä så mycket bättre! :-)
Tänk att ett ont knä, kan sitta i höften! :-/
Mycket saker faller på plats nu känner jag..

Jag invigde hösten med mina nya skor häromdagen. 99:- på REA. Toppen! ;-)
Lite mysigt är det att ta fram höstkavajerna igen..

Det har varit en mysig helg...Det är till och med så att jag ser fram emot en ny vecka! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar