Sidor

onsdag 6 augusti 2014

Busiga Ekorrar..

Så var vi inne på sista dagen på landet.
För den här gången.
Det var tryckande varmt redan i morse. Det känns som att termometern stannat på 20 grader...
Jag har hittat en siden kimono som jag sover i. Det är egentligen en strandklänning, men helt perfekt att sova i!
Maken däremot var på väg att rinna ur sängen i natt..
Galet.
Jag städade av gräsmattan, leksaker, krattor och annat jox. Men sen gav jag upp!
Det är för varmt!
Man kunde inte vara ute och man orkar ingenting.
Stora dottern gav sig på lite grävande...i ca 10 minuter, sen gav hon upp.
Maken hade huvudvärk och gav upp redan ifrån start! ;-)

Så, jag satte mig i skuggan med en bok och mina sommarfötter i blöta. Jag har som bekant skoångestdelux men skor måste jag ju ha snart...
Och fötter som går endera barfota eller i flippflopps hela sommaren är inte snygga!
Så, det blev lite filande och nu är dom mer civiliserade..igen...;-)

När jag satt där, hörde jag hur det rasslade och snattrade hos grannen mitt över vägen.
Först trodde jag att det var deras hund som fått frispel i värmen, men jag såg den inte...
Sen trodde jag att det var fåglar...
Jag gick in och hämtade kameran och det större objektivet, utifall att...

Och plötsligt kom en Ekorre farande in under vårt staket....och rakt upp i barnens koja.
Efter en liten stund kom en till och sen jagade dom varandra upp och ner...

Fler varv för att stanna till en stund och sen vända och jaga varandra åt andra hållet!
De hade jättekul!
Så fantastiskt kul att äntligen se dem! Och få dem på bild!
Hela sommaren har en pytteliten ekorre hoppat över vår terrass och suttit på staketet och plirat på oss, men jag har aldrig hunnit hämta kameran...

När det blev svalare vattnade jag alla blommor rejält, så att dom står sig ett tag.
Barnen, som slagits nonstop hela dagen, piggnade också på sig när det blev svalare och har inte alls lust att gå och lägga sig nu...

Jag har packat allt som ska packas...
Så, i morgon bär det av hemåt efter frukost.

Väl där är det bara att kavla upp ärmarna och börja städa och åka till IKEA.
Jag är såå glad att jag inte börjar jobba på måndag....
Det är mycket fix kvar innan vi kan använda köket fullt  ut.

Men, nu är vi faktiskt förväntansfulla alla, att åka hem! :-)
Tänk att det alltid är så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar