Sidor

måndag 25 augusti 2014

Min långe bror.

Så har vi kickat igång veckan.
Jag började dagen med sjukgymnasten. Stackaren hade jobbat alla varma veckor!
Men, nu ska hon snart åka utomlands, så hon får lite värme igen! :-)

Jag berättade att jag varit hos naprapaten och vad han sagt.
Hon var väl inte jätteimpad, men ok, klart de kunde vara korta muskler....kanske...
Nåja, jag körde mitt pass och kommer att köra ett tag till, men jag vete fasen vad det ger...
För, i kväll prövade jag löpbandet för första gången sen i höstas...
Och det blev PW i 30 minuter. Plus att jag prövade att springa två gånger 1 minut. Och det gick!
Tack vare naprapaten och mitt eviga stretchande av alla varianter muskler i höfter, lår och ben...
Så, grundorsaken är nog det naprapaten hittat.
För korta muskler, som gör att muskelfästena blir för spända, eller rättare sagt spända hela tiden. Vilket gör dem irriterade och det är det som gör ont och drar snett.

Nåja, jag lär ha ont i morgon! ;-) Men, så skönt att ha testat. Nu vet jag att om jag kör mycket yoga så kan jag ta ett par PW i veckan igen.
Som jag längtat efter att bli riktigt svettig!

I övrig var dagen ganska lugn. Jag har jobbat hemifrån och stora sonen har hållit mig sällskap. Han kom redan igår och blev kvar över natten.
Så mysigt att ha honom här...
Det är ju alltid någon som sliter och drar i mig eller står ett par våningar upp och gastar "mammaaaa" på kvällstid.
Så att kunna prata till punkt var inte dumt.
Han jobbar nu men har sökt en ny utbildning som börjar till våren.
Men, för att komma in krävs det en del "deltävlingar"...
Han har gjort första testet och har gått vidare till test två, som är om fyra veckor.
Går han vidare där kommer nästa test om ytterligare en tid och sen ytterligare ett. Sen vet han om han kommer in på utbildningen.
Så, det är spännande under vääääldigt långt dit.
Men jag tror att han fixar det! :-)

Jag jobbade undan och sen hämtade vi de två små tidigt. Minime blev jätteglad när storebror kom.
Lilleman gastade över hela skolgården "Min broor är häääär och han är jättelåååång!" :-)

Det är verkligen jätteskönt att ha honom på hemmaplan igen.
Det är inte dumt rent praktiskt heller, när livet kör ihop sig. Han jobbar i perioder och är ledig i perioder.
När han inte jobbar kan jag ringa in honom när det kör ihop sig.

I dagarna bestämde sig också stora dottern för att bo hos oss på heltid.
Då blir man ju allt lite rörd...
Hon har alltid bott varannan vecka. Och jag har aldrig lagt mig i hur hon bott. I perioder har hon varit mer hos pappa och i perioder här.
När man tvingar dem att bo på två ställen, då är det liksom inte läge att bestämma för mycket tycker jag.
Det måste vara barnens bästa i alla lägen.
För ett år sedan bytte hon skola och har nu betydligt närmre ifrån oss, vilket har gjort att hon nu bestämt att bo här på heltid.
Dryga 3 timmar i veckan spar hon i restid och det är mycket när man pluggar på hennes nivå.
Sen misstänker jag att det var ett lättare beslut nu när pappa träffat ny tjej och inte sitter ensam längre..
Hur som, så är det naturligtvis otroligt mysig för mig att ha henne här på heltid.
Hon har varit hos oss nästan hela sommaren, så det blev otroligt tomt när hon åkte ett par dagar...

Så, nu ordnar sig logistiken när det kör ihop sig. :-) Även om hon aldrig kan hämta på fritids för att hon går så långa dagar, så är hon här varje kväll.

Just nu  håller jag tummar och tår att barnen inte åker på någon av alla de förkylningar som går.
Varje dag ser och hör man att någon kroknat, som alltid när skolorna börjar...
Den här veckan går det att ändra lite och planera om, men nästa veckan _kan_ dom inte vara sjuka.

Men, det är inte mycket annat att göra än att hoppas att dom håller sig friska och ha lite krisplan i bagaget.
Det hör hösten till. Vare sig man har tid med det eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar