Sidor

måndag 11 augusti 2014

Gosch, vilken dag!!

Å jösses!
Det var inte lätt att pallra sig ur sängen i morse när klockan ringde!
Tiden var väl iofs ok.
Men, klockan 4 dök en liten dotter upp. Jag orkade inte motivera henne att lägga sig i sin säng igen, utan petade in henne under mitt täcke.
Men, jag hade ju vaknat till och hörde alla ljud som smet in genom det öppna fönstret..
Det märks att vi varit på landet länge i år!
Jag låg länge och undrade "vad ÄR det som susar???"...ja just, det är ett godståg!
Sen hördes lite prat och en bil som åkte. 04:18. Stackars människor som börjar jobba så tidigt....
Sen åkte näsa bil....det hördes lite skratt....och ännu ett tåg..
När klockan ringde klockan 6 var jag rätt "yr"...

Men, när jag väl är uppe, så går det ju bra. Jag är ju en morgonmänniska, egentligen.
Så...När klockan var 8 hade jag dragit ut lite banklistor och inbetalningar som skulle lämnas till bokföringen.
Tvättat ett köksfönster.
Ätit frukost.
Letat fram ett telefonnummer jag behöver idag.
Letat fram Fatsecretappen och uppdaterat den.
Bokat en tid hos naprapaten. 
Typ....

Så långt så bra, alltså.
Det var sen det började kaika ur...
Maken petades ur sängen, han skulle ju jobba.
Lite sena till tåget blev vi, men ändå ok.
Väl hemma ringde jag fritids, för att säga att Lilleman blir hemma hela veckan. Jag har för mig att jag kryssat i att han skulle vara där...
(När dagarna skulle kryssas i typ april, visst jag inte hur Minimes inskolning skulle bli....)
Men hur jag än ringde så svarade ingen. Det var tom så att samtalet bröts. Hm...jag funderade på att ringa kommunens växel för jag vet att skolan skulle byta leverantör av telefonin.
Men innan jag gjorde det drog jag ett sms till en klassmamma. Hon brukar ha koll på grejer...;-)
(Sånt jag missar och glömmer!)
Efter lite drillande med tider för sönerna som ville leka idag, kom hon på att det ju är två studiedagar nu!
Så ingen är i skolan!
Se där! DET hade jag glömt! :-)
Nåja, mitt i vårt dribblande ringde maken.
Han var framme i tid, men hade glömt datorn hemma!
Jag skulle ändå ut och åka, så jag lovade att komma in med den. Och -när jag ändå skulle åka, ville han att jag skulle leverera en skärm också. Som är lite knepig att ta med på tåget. ;-)
Och till den skulle det vara en sladd...
Jag och sladdar. Jag och elektronik! Helt ointresserad, så det krävdes ett antal mms innan jag hittade sladden han skulle ha.
Sen drog jag iväg med papper till månadsavslutet. Pratade med en fd kollega en stund och drog sen ett sms till maken att jag var på väg med hans dator.....som jag kom på fortfarande låg hemma!
Allt annat fick jag med mig!
Dah, hem och hämta den och tillbaks in till stan.
Regnet öste ner! Det byggs och krånglas och jag satt i andra tankar och missade en påfart, så jag fick åka runt längre än jag tänkt.
Maken undrade om jag ville stanna och äta lunch, men jag hade fortfarande kläderna jag städat i under morgonen och håret i en smutsig knut. Så nej...;-)
Hem igen för att fortsätta gnetet..

Det har varit varmt, klibbigt och kladdigt hela dagen. Åh, vad jag hade önskat åska så att huset hoppar! ;-)
Men, nu är hela huset städat....nåja...det finns ett par sovrum kvar, men två och en halv våning i alla fall! :-)
Jag har på mig stegräknaren nu igen...och har fått ihop 15000 steg minsann! :-)
(man ska inte underskatta den träning som städning ger...;-) )

Ja, för nu när det ju dags för lite rutiner igen. Därav kaloriräknarappen. (och Naprapatbesöket)
Det är ju helt hopplöst att försöka hålla sig någorlunda på den smala vägen på sommaren.
Uselt
Jag hade en plan om att träna över sommaren.
Förra sommaren sov vi bort halva dagarna, det ville jag inte i år. Och gjorde inte heller.
Jag var vaken!
Tränade jag (som var tanken med att pallra sig upp innan 9..)?
NOPE!
För, det finns ju alla bortförklaringar i världen. "det är för varmt" tex.
Jo tjena.
Yoga kan man göra även om det är varmt. Det är tom en variant av Yoga.
Det är ju för dåligt.
Och det känns i hela kroppen att jag är otränad. Även om jag har problem med mitt knä, så finns det träningsformer som funkar.
Så, nu tar jag nya tag.
Från och med idag loggar jag mat igen. Och har letat fram yogamattan.
Efter en tur till naprapaten är jag klar för lite smartare liv, igen! ;-)
Det är inte klokt egentligen. Jag som jobbar med systematik, får inte in något som helst systematiskt i min träning.
Nada.
Ibland undrar jag vad som krävs för att jag ska sluta vara träningsperiodare.
Jag är nämligen ingen chokladperiodare. Det äter jag jämt! ;-)
Att klippa gräset, som inte klippts på 6v blev oxå lite motion. Den är inte stor vår gräsmatta, men efter 1/3 var batteriet på trimmern slut!

Det blir mer klippa i morgon...
Nu återstår uppackning av kläder (jag har ännu inte packat upp sen vi kom hem ifrån landet!), städa av vårt sovrum och åka med grovsopor.
SEN ska jag börja tänka på lite jobb...kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar