Sidor

tisdag 5 augusti 2014

Värme och vita kottar!

Idag har värmen verkligen fått en att vika sig.
Det regnade lite grand i morse och ett muller har hörts stor del av dagen. Här har det varit varmt och kvavt...
Det har varit svårt att tänka på något annat än branden som  härjar och min vän som nu varit tvungen att packa ihop familjen och evakuera sig.
Det brinner i närheten och röken gjorde att dom inte kan stanna.
Så tragiskt. Så otroligt!
Människan är så liten inför naturen och katastrofer.
Nu hoppas alla på regn och att det utlovade flygplanen dyker upp innan det är alldeles för sent.

Det har alltså inte gjorts speciellt mycket idag, heller.
En son skjutsades till tåget. På perrongen kramade han sin syster som i sin tur kom hit! :-)
Skiftbyte liksom...
Jag åkte i flippflopps. Dom har jag levt i hela sommaren.
I vanlig ordning har jag skoångest! Jag älskar att gå barfota. Snart är det dags för strumpor och skor.
Usch!
Jag älskar ju skor, men skulle helst gå barfota! ;-)
Det blir att skola in sig lite! ;-)
 När jag hängde upp lite dynor och handdukar som blev blöta av morgonskuren, kom grannen förbi och undrade om jag ville ha två stora krukor som han tänkt slänga!
Ja men visst! :-)
 De blir perfekta!
Eftersom det var helt omöjligt att gräva runt pergolan idag, fick jag roa mig med annat.
(Jag prövade, men efter ett par minuter var man sjöblöt och vimmelkantig..)
Minime plockade kottar..
 Som fick sig en dusch av lite vit färg.
 Det var jättekul tyckte både Minime..
..och Lilleman...
 Det krävs ett par vändor till, men sen är dom vita och fina!
Så får jag med mig en bit av landet hem! :-)
Stora dottern och jag grävde runt pergolan en stund nu på kvällskvisten när det var lite svalare, men då får man lite andra problem.
Mygg och broms, kände direkt när vi blev lite svettiga. Helt galet!
Så det blev ingen lång session.

I morgon är det är dags att packa ihop oss för denna gång. Tänk vad veckorna gått fort!
Samtidigt som det känns som att vi varit borta länge.
En dubbel känsla.
En underbar känsla att kunna tillbringa hela sommaren här ute. I paradiset!
Vilken sommar vi har haft! Jag kan inte nog upprepa det!
Men, nu är det dags att städa upp, packa ihop och återgå till rutiner och vardag.
Det finns charm i det också.
Och det är så spännande att åka och se hur köket blev, när det är helt färdigt!
Och att gå på inskolningssamtal med Minime.
Att Lilleman börjar tvåan.
Och att Stora tjejen börjar sista året i gymnasiet!
Och att ha stora sonen hemma igen.

Det blir en fin höst rent privat!
Sen återstår att se vad som händer på jobbfronten. Flera spännande saker på gång och beslut som ska tas.
Och vips, så sitter jag här igen, nästa sommar och njuter av solen!
Så fort går tiden, numer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar