Sidor

tisdag 12 augusti 2014

Så kan det hänga ihop!

Det var inte ett dugg lättare att gå upp i morse! Tur som sagt att vi smygstartar lite! ;-)
Jag har krigat med alla getingar idag.
Två ölflaskor med honung/socker har jag ställt ut och flera har drattat i.
Men det går inte att ha dörren öppen till baksidan.
Det är nästan lika varmt och tryckande idag, så jag hade verkligen velat ha öppet!

Jag klippte gräset och städade av baksidan på förmiddagen och jag fick veva bort getingar konstant!
Bläh!
Till slut gav jag upp och gick in. Samtidigt som jag stänger dörren, springer en jättestor råtta över terrassen!
Fyfasen!
Det här är ju värre än landet! :-)
Nåja, det var ju tur att jag röjde av baksidan, för nu har jag 48 timmars "städ och bär" förbud.
Jag åkte till naprapaten idag.
Jag visste att jag borde åkt för lääääänge sen! Men det blir liksom inte av, det heller.
Vilket är helt jävla galet!
Naglar, det bokar jag och åker med jämna mellanrum.
Men ryggen, som jag har ont i....halååå! Ärthjärna. Så jag SKA bättra mig nu. Det har jag lovat mig själv.
Åka till naprapaten med jämna mellanrum OCH träna! Basta.

Jag fick nämligen "lite skäll".
När naprapaten tryckte på en skuldra så utbrister han "Men Nina!"
Och ja. jag var spänd. Som en större fjäder!
Det gjorde ont överallt där han petade.
Och jag pep ju över mitt knä. Mest för att han inte skulle dra och böja det benet som han brukar göra...
Så, då fick jag lägga mig på rygg och sen tryckte han på två ställen på knät och tårarna sprutade på mig!
Gick liksom inte att hejda!
Jävlar vad ont det gjorde!
"jaha, då ska vi inte trycka där kanske"...säger han och så drar och böjer han benet.
Sen körde han hela programmet som han brukar.
Nacken släppte inte på det vanliga sättet, utan han fick rycka huvudet liksom "uppåt" och inte i sidled.
Jag kunde inte slappna av...
Efter en stund, rinner snoret! Det är mycket som släpper! ;-)
Sen var det bäckenets tur och där svettades jag så att pappret var blött under mig.
Det gör så ont!
Men är så skönt efteråt.
När han var klar, så trycker han på samma ställen igen på knät, men det gör inte ont! Så ber han mig ställa mig upp och göra lite benböj.
"hur känns knät?"
??? Öhhhh...vad fasen!
Knät är mycket bättre!
Det visar sig att det som gör mest ont i mitt knä, är en för kort höftböjarmuskel!
Bland annat. Flera muskler är för spända och då blir muskelfästet irriterat och inflammerat.(därav mitt svullna knä...)
Och anledningen till att jag har så ont i just höger knä, är för att jag har problem i vänster del av bäckenet.
Hepp!
Det är inte alltid lätt att förstå hur det hänger ihop..
(Maken går till samma naprapat och började gå dit för en massa år sedan pga en otrolig migrän. Som visade sig bero på en för kort rumpmuskel!  )

Så det jag borde ha gjort, med facit i hand, i stället för att uppsöka knädoktorn och gå till sjukgymnasten, är att gått direkt till naprapaten.
Men det är lätt att vara efterklok!
Nåja, han är inte alls negativ till sjukgymnastik, dock är det bra om man har alla muskler där dom ska vara innan.
Annars förvärras knät av att jag tränar redan spända muskler.
Jag fick även nya sätt att träna lår och knä på.
Så, om jag bara skärper till mig och går till honom med jämna mellanrum, så kommer knät att bli helt bra.
Så, planen är att bara gå till sjukgymnasten ett par gånger under hösten, sen tänker jag träna hemma...

Efter ett par timmar, är jag helt öm och darrig i lår, baksida lår och rumpa! Ungefär som när man hårdtränat.
Då fattar man ju att musklerna fått jobba hårt...:-/
Och vilken tur att vi gjorde så höga arbetsplatser, för nu kan jag stå och jobba när jag behöver...

Nu fick jag som sagt inte städa eller bära något på 48 timmar... (Eller som han sa "kan du försöka sitta still????" ;-)
Tur att jag "bara" har en massa tvätt att vika nu..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar