Sidor

lördag 2 augusti 2014

Trädgårdsdag.

Idag fick jag mig en heldag i trädgården. Härligt!
Den här sommaren har inte blivit lika "trädgårdig" som det brukar bli. Vi har prioriterat annat. Barnens önskemål tex.
Det har blivit ett antal timmar i bil. Hit och dit....Så när jag får en heldag eller två här, blir det liksom bonus! ;-)
Så i år är trädgården "standardfin" men filiret ligger jag efter med. Men, det är bra. Jag behöver hitta en nivå som inte blir galen...;-)

Maken och Lilleman åkte på egna äventyr idag.
Och när man har bara ett barn hemma så är det nästan som att vara helt själv. Det är så tyst!
Minime gillar ju att fnula runt med mig.
Vi storhandlade, på den butik där det står en pergola som jag så gärna skulle vilja ha!
Men inte kommer att köpa! ;-)
Jag har ju en. Men jag tycker ändå att den är så galet fin!
De runda formerna gör den extra snygg. Men, jag är nöjd med den jag har och den kommer att bli kanonfin när jag väl är klar. :-)

Men dreglar när jag går förbi, det gör jag! :-)
(Sen fick jag höra att den inte ens är till salut! Tankevurpa i min värld! ;-))

Jag tröstade mig med nya fina potatistvättarvantar.
Allt med färg gör vardagen roligare! ;-)
 Det går inte att gå igenom blomavdelningen utan att få något med sig och idag skulle jag ändå köpa en gåbortpresent.
En som jag själv skulle kunna tänka mig att ha...så söt!

 Det var bra pris på minirosor i alla möjliga vackra färger och jag kunde inte låta bli.
Allt är utblommat/borttorkat nu känns det som, så lite nytt och fräscht ville jag ha.
Färgen är galet söt!
Det blommar lite rosor fortfarande men det är bara Santana som är i högform. Som den blommar!
Det är nog min nya favorit eftersom att Flamentanz inte alls trivs här ute.


Jag har klippt gräs runt där vi rör oss mest, för fästingarnas skull. Och sen fick vattenspridaren gå.
Det senaste dagarnas regn har inte gjort någon glad. Det är såå torrt!
Så när det är lite mulet har jag stödvattnat både gräsmatta och blommor. Det är najs med en sån varm och fin sommar, men trädgården lider.
Men, det är med hjärtat i halsgropen som jag vattnar. Vi har ju egen brunn och jag har ingen aning om hur mycket vatten det är i den.
Inte kul om man plötsligt står utan dusch och toa! :-/

Sen  har jag har krattat massor, massor med torra löv!
Det är inte helt vanligt i början av augusti. Mer i oktober!
Och kottar, mängder med kottar!

 Dom är ganska vackra ändå...
Jag tror att jag ska samla med mig hem och spraya dem vita! :-) Blir fint i e skål...

Det var som sagt mulet och jag hade hoppats på lite regn, men nejdå...Och som det ser ut lär det vara varmt och fint en vecka till, minst.
Den varmaste och finaste sommaren i mannaminne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar