Sidor

tisdag 19 augusti 2014

Vardag, välkommen.

Nu är vi tillbaks i vardagen med besked.
Lite lustigt hur fort det ändå går. Barnen gick bra att få upp i morse och somnade som utblåsta ljus igår kväll.
Det är skönt att vara på banan. Människan behöver rutiner, det är bara att konstatera.

Idag fick Minime vara själv på fritids och det gick ju jättebra. Hennes bästis ifrån dagis kom idag och då fanns inget mammabehov! :-)
Så, idag blev det ett par timmars jobb. Inte dumt.
Jag hade inte räknat med att det skulle bli förrän på torsdag, för man vet ju aldrig hur barn reagerar, men nu ligger jag lite före i planeringen! :-)

Även stora dottern ligger före. Hela våren och sommaren har hon letat fakta, läst och skrivit på en "Extended Essay" som ska vara inlämnad nästa vecka.
Hon har jobbat hårt och jag är så stolt över henne!
Det är inte ett lätt ämne hon tagit (Miljö och politik) men den är lätt att läsa och ganska "rolig".
Jag tycker att hon har lyckats bra och jag hoppas att hennes första utgåva blir godkänd på direkten.

Det känns som att hösten kom idag. Det har blåst kallt och varit mörkt och molnigt.
Det är helt ok efter en sådan sommar, men ändå liiite tidigt!
Jag är löjligt glad över att vi renoverat köket, eftersom det var tveksamt ett tag, men nu, när det känns så höstigt är det najs.
Det är så kul att laga mat!
Och det är ju det som händer med mig när det blir höst..
Jag lagar mer mat och bakar mer. Pysslar mer och blir en riktig hemmakatt..

Det känns som månader sen vi flyttade hem. Även om maken och jag var ute en snabbis förra helgen.
Vi ska ha kräftskiva om ett par veckor och då blir det att ställa in möbler och blommor.
Sen drar allt igång och helgerna är bokade långt in i oktober!
I början av oktober har vi allmän städdag och då brukar vi "stänga" gästhuset och pellarna får flytta in, men jag vet inte om jag vågar låta blommorna stå ute så länge. Det beror lite på hur vädret blir.

Hösten, med den höga klara luften och doften av svamp och mossa är ju underbar!
Alla årstider har sin charm där ute.
Och den här vinter, kommer det troligen att bli kallt. Eftersom vi har nylagd uppfart! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar