Sidor

söndag 3 augusti 2014

Varmare än varmast!

Vilket väder vi har!
Helt galet att vi fortfarande har uppemot 30 grader! När det varit ett sånt åskväder som vi hade i natt brukar det bli svalare, men inte nu.
Jag har svettats som en liten gris.
Och, i den delen av Sverige som just nu har en stor skogsbrand önskar man regn.
Jag har en kompis som bor precis bredvid där det brinner som mest och det är inte kul.
Usch...
Det finns inte så mycket annat som är så läskigt som eld. Det tar allt i sin väg.
Jag hoppas att man får bukt med branden snart....

Själv har jag kapat ved idag. Det sista som låg kvar. Jag stod i skuggan men det var ändå varmt.
Stora sonen har äntligen fått ett vettigt jobbschema och har flera lediga dagar, så han kom ut till vår stora glädje.
Det är fortfarande jätte märkligt att han åker och kommer tillbaks! :-)
Han blev direkt satt i jobb! :-)

Vi behövde sand/grus till pergolan och har sån tur att vi har det bästa grannarna. Det låg en hög sand hos en granne och vi fick hämta det vi behövde! :-)
Najs att slippa åka och köpa.
Så, maken och sonen hämtade ett par skottkärror.

Sen var det bara att börja......Galet varmt. Galet!
Solen gassade och plattorna väger ton! Skittunga!
Eftersom att jag inte kan stå på knä och har ont i ryggen så att jag inte kan lyfta plattorna, så gick det väl sådär....
 Maken underkände det på rot....och fick då snällt lägga plattorna åt mig! ;-)

 En helt klarblå himmel! Inte ett moln!

Förutom vatten och öl som har runnit ner i stora mängder idag, tog vi även en glasspaus.
Jäklar så gott!
Under tiden jag fixade middagen, la maken klart alla plattor. Och nu ser man ju faktiskt att det blir ett litet lusthus! :-)
Jag vill ju ha några små möbler där inne, så att man äta frukost eller bara sitta och chilla...

Jag hängde upp lite pynt, för att få in känslan jag vill åt....
Det ser så otroligt tomt ut annars...

Det blir ett perfekt ställe att grilla korv på i vinter! :-)
Nu ska det det som sagt grävas och grävas och grävas och grävas lite till. Och fyllas på med jord och "dynga"
Jag hoppas att vi blir klara med det innan vi stänger för vintern. Så att allt är startklart i vår.
Sen har jag en annan idé i anslutning som maken hängde på, men det blir nästa sommar.
Funkar det blir det skitcoolt! :-)

Vi hade en plan att gå till "grannbyn" och bada, men vi orkade inte efter att vi käkat....
Det blev bubbelpölen i stället.
I morgon ska det bli ännu varmare spås det, så då tar vi nog en "semesterdag" och går och badar i stället..
Det är inte många dagar kvar av vistelsen så det gäller att suga ut allt det gottaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar