Sidor

torsdag 27 september 2012

Yey För mig! :-)

I´m back! :-)
Nu är förkylningen ett minne blott. I alla fall hos mig..

Men, Lillkillen hostar nu! :-(
Jag tror att jag blir smått knasig om det blir en vabbvecka till...Iofs så går det att jobba om han är hemma...;-)
Men, bara det där att bli strandsatt hemma, inne, är inte skoj efter att ha vabbat en vecka redan...
Jag har hunnit vänja av mig med vabbande mer än ett par dagar i sträck! ;-)
Jag får gömma makens bilnycklar! ;-)

Nåja, min förkylning är väck.
Det kändes på dagens träning.
Så skönt!
Idag bestämde jag mig för att bara värma upp och avsluta på löpbandet och i stället köra tunga vikter.


Det är en stor förändring för mig.
För, jag har alltid hatat vikter. Tyckt att det varit aptråkigt.
Inte hittat motivationen för det.

Men, nu längtar jag! Skumt hur det kan förändras!
Så det blev 10 minuters uppvärming på bandet.

Sen komplexfemman 2gånger 6 repp, med 1 minut planka emellan.
Sen la jag på 5kg till och körde en 6:a till.

Sen 2x6 Squats och 3x6 marklyft med 20 kg på stången.
Det kommer att kännas i rygg och ben i morgon kan jag lova! ;-)
Sen körde jag 2 set highpull med lätt stång.

Jag prövade de nya övingarna jag hittade också.
Utfall ifrån bänk. AJ! säger jag bara!
Och enbensböj. Tur att ingen ser en, för balansen kunde vara bättre!

Sen prövade jag Upphopp på bänk.
Effektivt, men lite läskigt!
Bänken är en aning för hög och står inte still. Man borde ha en fast bänk. Man vill inte att den ska fara iväg precis när man hoppar upp!
Och, skorna suger fast i lädret..
Men, den blir det nog på bänkar ute, efter löpning utomhus. Då brukar bänkarna vara fastskruvade i marken! ;-)
Sen, blev det 10 minuters löpning och en 2 minuters planka.
Och det är märkligt, hur mycket jobbigare 2 minuter är en 1!! löjligt!
Så, nu blir det 2 minuter från och med idag, jämt.

Det känns så skönt att var tillbaks i träningsmode! :-)
Nu jäklars!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar