Sidor

onsdag 12 september 2012

Våga vägra Choklad mousse!

Dagen började med avstjälpling av Minime på dagis. Och, det är skönt att ha en unge som skuttar iväg in och knapt hinner ge mig en puss, när man hör de som precis är inskolade!
 
Det finns ett barn som grinar varje morgon och varje eftermiddag..
Det går ju över, men måste vara grymt jobbigt som förälder...
 
Nåja, sen gick jag med 6 åringen till skolan. Maken, som även han kvicknat till vid det laget följde med.
Det var en skön tur innan frukost.
Vi frågade den "trafik förälder" som stod vid grinde om vi var dubbelt så duktiga idag, när vi kom båda? ;-) Och det tyckte han! *ss*
 
Väl hemma blev det en snabb frukost innan vi åkte för att hämta makens bil som varit på lite terapi.
På parkeringen, kom han på att papprena han skulle ha med, låg hemma på skrivbordet!
Jaha, bara att åka hem och hämta dom då...
 
Jag tyckte att det var jätte skönt! Att det inte bara är jag som är disträ! ;-)
 
Väl hemma igen, klev jag i träningskläderna.. Det var lite tight om tid, men jag ville inte hoppa över det idag.
Det känns som att det är dags för en högre växel nu.
 
Jag såg en kort sekvens av en film häromdagen, där ganska "bitiga" killar pratade om träning och vad som skiljde de som lyckdes (de tävlade i bodybuildning) och de som inte lyckades.
De som lyckades, de gick "igenom" smärtan. När de  inte trodde att de skulle orka, så tog dom ett par repps till.
Och lite så är det. När man är helt slut och inte tror att man orkar, då ska man ta i lite till..
 
Olga skrev nyligen om det med. När man tappar lusten för att träna eller står på en plattå, då ska man ändra lite.
Fler repps, snabbare, tyngre, lättare men fler eller byta redskap.
Då blir det nytt för kroppen och knoppen och roligt igen.
 
Nåja, eftersom jag hade tappat tid med att åka fram och åter i onödan, så ställde jag mig på löpbandet direkt.
4 km, med motlut och variation på hastighet. Och det gick jätte bra!
Jag kan konstatera att jag ska ha Asics skor med gelé dämpning. Då mår mina ben bra.
Så, det var bara att ta på sig de gamla skorna och förpassa de nya till hallen som "promenadskor".
 
Efteråt blev det lite snabbt mag och rumpövningar.
Men med tunga vikter och lite svårare planka.
 
Och man vet att man tränat mage, när det gör ont att ratta bilen sen! ;-)
 
Jag behövde åka till Ikea för att inhandla lite grejjer till ett ännu, lite hemligt projekt och passade på att äta lunch där.
DET är inte lätt om man är en gotteråtta!
 
Maten är löjligt billig, men det mesta innefattar pommes, potatis eller mos.
Och, vid kassorna (dom är inte dumma, när man står där och väntar, då ÄR man hungrig och det är lätt att plocka på sig det som ser sååå gott ut!) där hittar man chokladbollar, muffins och chokladrutor!
Åhhh...Bara att blunda och gå förbi!
 
Och-jag brukar alltid, alltid ta en choklamousse till efterrät. Jämt!
Men inte idag...
Det blev en jättegod Ceasarsallad!
Fasen, så nyttig jag kände mig! ;-)
 

Sen blev det en tur i varhuhuset. Och jag säger bara Maj gadd vad mycket fint det finns nu! Hela Ikea är på väg att bli "Ninifierad"!
Jätte fina milda härliga färger. Babyblått, gammelrosa, rosor...Så mycket fint!

De här fick följa med hem!
(Jag är jäkligt sugen på att "råka" tappa alla kaffemuggar i golvet och bara köpa pastellfärgade! :-D )

 
De här går inte heller att gå ifrån! Så härligt färg, som inte riktigt gör sig rättvisa på bild, ser jag.

 
Nåja, Ikea tog sin lilla tid, trots att det inte var så mycket folk. Men, det tar tid att "oooa och ojja" sig igenom varhuhuset och försöka låta bli att handla! ;-)
 
Efteråt blev det en sväng till H&M. 5 åringen ränner iväg och alla brallor blir för små. De som är för korta eller har hål på ett knä har blivit shorts.
(Jag förstår inte, men båda han och hans storebror får hål på höger knä! Stora sonen var typ 15 innan det upphörde!)
 
H&M är grymma på Jeans! De snygga mörktblå kostar 99:-!
En hundring för ett par jeans! Toppen! Då gör det inte så mycket om de rivs sönder i en klätterställnign.
Han blir även som sin långbenta bror där. Långa ben och inte så mycket rumpa! ;-)
Så man måste dra åt dem som sjutton i midjan, när dom är perfekta i benen.


Han fick även två mjukisbrallor. Sköna att ha sen när det blir overalltider.
80:- styck blir man ju jätte glad över!
Varför köpa barnkläder någon annanstans?

 
Minime fick också ett par 99:- brallor! Med hjärteknapp! Färgen är helt underbar och hon ylade i hög sky när hon fick se dem! :-D

 
Bredvid H&M ligger Din sko.
Kan jag gå förbi en skobutik? Nope! :-D
 
Och, jag behövde nya höstskor. Jag har tunna sommar skor, gympa dojjor, grova vinterskor och stövlar.
Men inga lågskaftade lite finare skor.
Och -där stod dom och ropade "köp mig!" :-)
Jätte varmt och gosigt fodrade!
Och lite grövre undertill. Jag höll i ett par med stilettklack, men gick på de lite mer praktiska! ;-)

 
När jag var på väg hem, ringde maken och sa att han hade en överraskning till mig! Han hade sladdat förbi en butik i "misstag" och genast sett den här. En jättefin jacka, tok read!
 

 
Och jag gillar ju vitt! Jag har även en vit vinterjacka vilket är skitdumt, med tanke på att jag lyfter smutsiga barn in och ut ur bilar. Men jag tvättar den såg gärna! ;-)
 
Anledningen till att maken köpte jackan, var att vi har råkat köpa likadana vindjackor! Vid olika tillfällen och sen såg, när vi skulle ut på prommis att dom är exakt lika!
 
Jag bryr mig inte så mycket, men maken slog bakut.
Ja, jag har finska rötter, men vi behöver ju inte köra "husvagnssemester med likadana kläder" ;-)
Så, nu har jag en jättefin promenad/höstjacka!

Det blev även en "fylla kyl och frys" vända innan jag åkte hem.
Jag ska rymma fältet i helgen och måste ju se till att de som är hemma inte svälter ihjäl! ;-)

Jag har länge letat efter smaksättning till Soda Streamern som inte är läsk.

Vi dricker sjuka mängder bubbelvatten och det blir löjligt mycket pant! För att inte prata om dyrt!
Barnen dricker läsken, men den är ju för söt för oss.
Men, på City Gross hittade jag dessa!
Jess! Nu blir det hemmlagat vatten!!!

 
Och, jag fyllde på höstte förrådet! ;-) Jag dricker inte Te på sommaren, men på höst och vinter, då är det jäkligt gott! Och med bra smak behöver man inte äta nåt till! :-)

 
Jag känner att jag är så otroligt höst förberedd, att det kommer att bli den varmaste hösten i mannaminne! :-)
Ni får gärna tacka mig sen, när snön kommer först i januari! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar