Sidor

onsdag 26 september 2012

Borttappad....

Ja, inte är det varken ljusare eller torrare nu heller. Det var ett evigt plaskande!
6 åringen var blöt både här och där när jag hämtade honom. MEN, han hade inte varit ute...och när han var ute, så hade han galonisar, minsann.
(Han tappade bort mig redan där, för han hade ju inte varit ute!!)
 
Exakt hur hans brallor blivit blöta så att dom hängde i torkskåp och koftan upp till armbågarna, det kom vi liksom inte fram till...;-)
 
Jag brukar tänka ibland, att poliser, som ska förhöra barn om brott, kan inte ha det lätt.
För, oftast är det liksom inte en siffra rätt. :-)
Och man får bita sig i kinden om man fått händelser förklarat av fröknarna och får höra barnens version efteråt.
 
 
Minime och jag festade loss på lunchen på Kesoplättar! Hon fick välja på det eller vanliga plättar. Och oftast vill hon ha kesovarienten.
Det är så gott!
De blir rätt mättande, men hon petade i sig två stycken på ett par sekunder.
 
 
Sen har vi roat oss med att dega. Och dega. Och dega lite till...
Jag är hyffsat trött på degsniglar nu! ;-)

 
Det har blivit höstfärger över dagen, känns det som!

 
Hoppas att lillfisan är piggare i morgon så att vi kan gå ut. En långpromenad skulle sitta fint! :-)
Och, det är fotografering på dagis. Är hon inte alldeles för hänging, så smiter vi nog in och fotar..
 
Jag hittade min flaska med "pigg och glad" idag när jag grävde fram mer hostmedecin.
Det kanske inte är så dumt att dricka upp den. Kan man svepa den??? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar