Sidor

lördag 29 september 2012

Nu blir det andra bullar!!

För att göra mig ännu mer dagvill, än jag redan är, så har dagen kännts som en söndag! :-)
Sköna söndag, blev sköna lördag.
 
Lilleman var ju hostig i morse, men ändå pigg. Och han ville så gärna gå på Bio.
Så, med lite Alvedon i kroppen, så åkte vi.
 
Det blev ingen bra "mat dag" kan jag ju konstatera! :-)
 
Efter uthämtade biljetter, blev det lunch på Burger King. Deras hamburgare är löjligt goda!
Utanför stod en man och jonglerade. Med brinnande kägglor bland annat.
Det gick inge bra för barnen att koncentrerar sig på maten...
 
Ice Age 4 blev det.
 
 
Och poppcorn. Som Minime välte ut! Filmen var jätte rolig! Och det gick rätt bra.
Lilleman satt ju som ett ljus och garvade högt åt alla knasigheter.

 
Minime fick lite myror i rumpan när det var en halvtimme kvar ungefär.
1,30 är lite för långt för henne.
Sen, borde man ju vänta till en kvart efter att filmen "dragit igång", för det är ju en massa reklam innan filmen verkligen börjar..
 
Klart godkänd blev hela upplevelsen i alla fall.
Och nästa film blir nya Tingeling, i alla fall för oss tjejer i familjen! ;-)
 
Efter Bion blev det en sväng till Coop. Det fattades lite grejer till kvällens bullbak och kylen ekade lite, igen.
Helt galet vilka mängder mat det går här!
Nåja, jag hittade lite godis till mig.
Liite nyttigare, Kravmärkt, jätte gott!
Choklad doppade physalisbär! :-) Jag inbillar mig att det är lite nyttigare chokladrussin...;-)

 
Och, maken hittade en löjligt god limpa, bakad i coops bageri.
Tranbärslimpa! Så saftig!
Rena, rama godiset!!

 
Så var det då dags för bageriet hemma.
På med förklädet och fram med hushållsassistenten.
 
 
HK förkläde, vad annars?? ;-)
 

 
Och som hon bakade!

 
Massor med bullar blev det. Och ja, jag ska ha en till kaffet! :-)

 
Dagen summeras som mindre bra ur matintagssynpunkt, men det får regleras med frukostträning i morgon! :-)
Men, det var jätte mysigt att komma iväg på lite kuligt efter veckan som varit.
 
Statusen på Lillkillen är dock mindre bra.
Han kroknade totalt i butiken.
Och nu har han feber.
Så, det är bara att ställa in sig på ännu en vabbvecka.
 
Men, jag ska inte gnälla. Vi har inte vabbat speciellt mycket senaste året.
Lika bra att ta det rejält nu, så kanske vi är friska resten av året? ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar