Sidor

måndag 10 september 2012

Små, snabba baciller...

Måndag!


Undras om det är fler måndagar än fredagar? Iofs, fredagarna är rätt många dom med!
Dagarna bara försvinner. Det måste bero på att man har kul! ;-)

Nåja, måndag it its.
Jag väcktes av en pigg son i morse. Han har ju bestämt att vi ska GÅ till dagis nu. (De har en tävling om vilken klass som går/cycklar till skolan mest under två veckor. Jag gissar att någon av de äldre klasserna vinner stort, som inte är lika beroende av lata föräldrar! ;-))
Sagt och gjort.
Vi gjorde oss klara och jag körde iväg Minime. Men, när jag kommer hem ligger han i sängen och är lite blek.
Han kunde inte säga vad det var, men han var "trött" och hade lite huvudvärk.
Och - det är ju lite svårt att köra iväg en unge, som säger att han inte mår bra, när man inte har något möte att passa eller så.
Han brukar alltid vara pigg på morgnarna, så det här var inte likt honom.

Nåja, jag ringde honom sjuk.
Men, vi förklarade att vi måste jobba, även om han ligger hemma. Man får inte "låtsas" vara sjuk,för vi är skittråkiga även om vi jobbar hemma.

Jag vet inte vad det var för liten bacill. För, efter en stund åt han en banan, en en yoghurt och nu en stor portion makaroner och köttbullar.
Frågar man, så mår han bra!
Skumt!
Men, skönt att det inte blev nåt! :-)

Och ännu en fördel med att kunna jobba hemma, att man kan ta det säkra för det osäkra.

Nu har jag delegarat ett par riktigt trassliga Excelfiler till en som har mer tålamod och ska själv roa mig med att rensa mina minnen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar