Sidor

tisdag 18 september 2012

Den som söker...

Den finner, ibland.
Jag söker mest...

Börjar bli irriterande det här att jag lägger saker/papper på ställen där jag sen inte mins vart jag lagt dom.
Eller, så tror jag att jag lagt saker där dom ska vara. Men -så har jag dom i handen när jag går till något annat rum och så lägger jag ifrån mig dom där!
Eller så tror jag att jag lagt dom på ett ställe och sen lagt det någon helt annan stans.
Suck.
Jag lägger onödigt mycket av min dyrbara tid till att leta!

Nu har jag letat batteriladdare till min lilla Lumix kamera. Jag hann leta länge, tills jag kom på att jag kanske skulle titta där den SKA ligga..
Och se på fan!
*suck*
Det är liksom ingen ordning på min tankspriddhet! Jag kan ju inte lägga saker där dom ska vara helt plötsligt!
Hur ska jag då hitta dom? ;-)
(Men, jag fick en byrå urröjd, där jag misstänkte att jag kunde ha lagt den..)

Morgonen började med återbesök hos företagshälsan.
Blev lite spännande när jag parkade, för p automaten räckte bara ut tungan åt mig. Och, det är ett enormt byggkaos runt Globen, så jag antog att jag skulle ha några tusingar i böter när jag kom ut.
Men, det vara bara att hoppas på det bästa..:-)

Och -jag är tydligen frisk som en nötkärna! :-) I alla fall fysiskt! ;-)
Jag behöver gå ner i vikt lite (inget nytt!) och minska midjemåttet lite. (Inte nytt det heller..)
Men alla andra värden var tom bättre än för två år sedan!
Kul!

Förkylningen hänger envist i i dag också, även om det känns bättre än igår.
Så lite, lätt träning och lite planka blir det nog idag.
Och en promenad till kvällens föräldramöte.

I övrigt är jag lite "seg". Vet inte riktigt var jag ska börja idag. Men, det är väl bara att bita tag och beta av listan...;-)




2 kommentarer:

  1. Hahahaa... jag letar också jämt! Jag kan t o m leta efter läsglasögon som jag har uppe på huvet!! Det senaste roliga letandet var när jag trodde att någon snott min stora rosa "balja" (= böjlig plastkorg som man kan bära med en hand) på lotten och den stod mitt framför mina fötter.
    När jag inte riktigt vet var jag ska börja så sätter jag mig ner och tittar på det som ska göras och sen bestämmer jag mig för att börja i ena hörnet och beta mig framåt. Och med papper; dom sorterar jag i fyra högar - åtgärdas på studs, kan vänta, insorteras och kastas.

    SvaraRadera
  2. :-) låter bra! det gäller bara att hitta pappret för att kunna lägga det i en av högarma! *SSSSSSSSSSSSS*

    SvaraRadera