Sidor

fredag 21 september 2012

Idag firar vi!

Höstdagjämningen!
Japp!
Nu i dagarna (23:e räknar man..) är dag och natt lika långa. Och -sen går det utför.
Mörkare och mörkare tills man känner att det knapt aldrig är ljust!

Nåja. Det är i alla fall en sorts högtidsdag och det firade jag med ett litet inköp av höst jackor till barnen!
Jag brukar alltid vara liiiiite för sent ute, så att storlekarna eller färgerna inte finns. Men, då, däribörjan av augusti, när höstkläderna kommer till butikerna.
Då vill jag inte!
Det är ju fortfarande sommar!
Komma här och sälja på mig höstkläder! *fnyser*

Men, idag kom jag på, att det var kallt i morse och barnen inga jackor har.
Overaller i mängder, men ingen jacka.
Så.

Tjing, in på Lindex!


Så härliga färger!
Man blir så glad av att se dom!
Jag är ingen märkesmänniska  och köper gärna på H&M för att det kan finnas en Hello Kitty på grejerna! ;-)
Men, FIX gillar jag för just färgen och kvalitén. Vindtät, regntät, smutstät(ok, det var en lögn!) och håller bra.
Överdragsbrallor till som inte är så varma, men håller ute värsta blötan/smutsen.
Jag funderade på långkallingar till båda också, men det får bli på H&M.

Jag var lite funderasam på mössor och vantar, men tidigare i morse när jag skulle gräva fram en annan grej, fick jag bokstavligen en stor kasse i huvudet, innehållande diverse huvud och handbonader.

Det är tydligen jätte poppis med olika handlesvärmare nu! Och vantar med tumme, men öppen vid fingrarana. (Inte torgvantar)
Så, det ska nog stickas i vinter! :-)
Det är mycket stickat överlag i år, vilket är sött. och varmt!

Nu är det dags att hämta hem barn och storebror ska få äran att följa med och hämta 6 åringen.
Sen, tar vi helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar