Sidor

lördag 1 september 2012

Jakten på Waldemar

Har sovit som små grisar i natt. Det blev dock lite varmt. När vi kom ut igår var det aningens rått i huset, så vi eldade lite.
MEN, huset är löjligt bra isolerat. När man eldat bort det "råa" då får man öppna dörrar för att få in luft!
 
Efter middagen roade vi oss med att dra på alla galonisar och ta en sväng ner till bryggan.
Det ÖS regnade, men var varmt och jätte skönt.
Maken satte mask på ett metspö och japp vad det nappade!
Men, masken försvann..flera gånger, men någon fisk fick vi inte.
 
Barnen ruttnade efter en stund, medans vi vuxna gärna varit ute längre :-)
 
Jag satte mig i soffan med stickningen. Och vips var klockan hur mycket som helst!
Det blir lite så, när jag bara "ska sticka ett varv till"..och.. "bara tills jag ska byta färg":-)

Nåja, vi vaknade till samma väder idag som igår, om inte värre?
 
 
Någon där uppe har glömt att stänga av vattenspridaren!!
 
Äggmacka till frukost blev det. Lite sur över att min morgonrunda regnade bort. Men, det kanske slutar ösa till kvällen??

 
Nu ska jag tvinga familjen att klä på sig och följa med till Ösmo plantshop.
Jag ska ha fler av Waldemar rosorna!
 
Helt galet vad den jag har växer! Så, jag vill hinna gräva ner ett par till redan nu, så att de hinner komma igång tidigt nästa vår.
Och vem vet, det kanske finns nåt annat, fint, att trösta sig med i regnet? ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar