Sidor

onsdag 19 september 2012

Sköna onsdag...

Den sega förmiddagen resulterade i en lite snabbare eftermiddag!
kl 14 dök vårt möte upp.
Det gick bra.
Mycket bra. De lades strategier, poppades idér, bestämdes tidsplaner och skakades tass..
Själv resultatet tänker jag inte skriva om förrän framåt våren...;-)
Ni får hålla er helt enkelt! :-D

Men, det hela resulterade i att min Casaplupp helg frös inne. Det blir för stressigt...
Saker som ska hända redan nästa vecka behöver förberedas i helgen.
Nåja, vad är väl en helg på landet??? ;-)

Nåja, mötet drog ut på tiden, så det blev snabbt race för att hämta barn, åka hem och slänga in deras middag i ugnen.
Hoppa i kläderna och trava iväg till tåget.

Jag kände för att ta ett glas vi idag, därav ingen bil!
Det kändes inte så dumt att gå lite både innan och efter en tre rätters! ;-)

Mötte upp kollegan och satte oss på tåget och klev av på södra stationen.
Vi tjattrade och knatade iväg ut genom dörrarna, men där blev det tvärstop! Det öste ner utanför!!
Hur i hela friden?
Var kom regnet ifrån?
Det blev till att göra en direkt U -sväng in i hallen igen och kika in i kiosken "ett hål i väggen" efter varsitt paraply.
Och vi var inte ensamma om det inte! Det stod en hel drös med tjejer i kö plötsligt!
Före oss i kassan stod en "kändis"! :-)
Jag kan bara inte komma på vem hon är! Hur irriterande är inte det???
Både jag och kollegan tittade på varandra och tänkte "men-det är ju hon!"
Men, jag har fortfarande inte kommit på vem det var! ;-)

Sen knatade vi vidare till Slussen. Det blev några fnissanfall, för det blåste värsta stormvindarna emellanåt, så mitt paraply vände sig ut och in och såg till slut väldigt ledset ut!
Kollegans sjönk ihop och blev alldeles kort och mjukt! :-)
Inga kvalitetsparaplyer direkt!

Vi mötte upp kollega numero 3 och tog sen den ytte, pytte, lilla hissen högst upp i huset.
Det var lite klaustrofobivarning där en stund!
Jag funderade på hur den otroligt lilla hissen kunde vara brandgodkänd, men blev nertystad med att jag faktist inte jobbade nu! ;.-)

Nåja, när man väl är uppe, så är ju utsikten helt underbar!!

 
Det slutade regna, sprack upp och kvällssolen sken rakt in på oss!
 
Stockholm är så vackert! Särskilt framåt kvällen, när himlen är mörkt blå och alla ljus glittrar. Jag skulle inte vilja bo i stan, men det är otroligt mysigt att kunna åka in lite då och då! :-)
 

 
Maten var gudomlig och vinet likaså! ;-) Ett glas vitt slank ner.
Och torsk till varmrätt. mums!

 
Och, dagen till ära, efterrätt! Ah!
 
Så, nu hoppas jag att jag vaknar frisk och fin i morgon så att jag kan träna bort lite kalorier! ;-)
Iofs var det inte alls dumt att gå till tåget och sen hem.
En varm och skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar