Sidor

onsdag 19 september 2012

Ge mig ett piller!

Segstartad morgon idag...
Gick och la mitt snoriga huvud tigigare än jag brukar igår. (Garnet tog slut..)
Vaknade med ett ryck av att jag stängt av väckarklockan och nu trodde att klockan var typ 9..
Det var den inte..*phjuu*
Man får hjärtklappning av sånt! Och det är inte nyttigt direkt på morgonen..

Väckte barn.
Fick påminna skolpojken om att frukosten ska ätas och inte bara tittas på.

Bråkade med Minime om att pyjamasen inte är dagiskläder. Jag vet iofs att ingen skulle höja ett ögonlock om hon kom i pyjamas, med kläderna i en kasse...:-)

Igår var det föräldramöte för henne. Och det är alltid så kul att lyssan på vad dom pysslar med och vilka rutiner som finns.
Och höra att hon följer dem. Utan protest.
Hm. "Hon får vara med och välja och det går såå bra".
Tjena.
Jag låter henne också välja och vara "Medbestämmande". Jo tjena vad det inte brukar funka!
Det slutar oftast med att vi blir skitosams och jag säger "näe, du fååååår inte välja! Jag bestämmer!".
*suck* (för det räcker sällan med de två valen, hon ska ha fyra till eller inte välja utan ha båda osv..)

Pedagogisk så att det förslår, blir jag!! ;-)
Det stora problemet nu är att hon själv tror att hon är 10. Och hon ÄR mogen mellan öronen, men det ändrar inte faktumet att hon är kort...och... liten.
Så mycket hon vill göra/hjälpa till med funkar liksom inte utan risk för liv och hälsa...;-)
Och ibland, kan man inte anpassa det hon vill, till hennes nivå, pga tidsbrist eller så.
Igår kväll, fick jag henne dock att äta hela sitt kvällsmål utan tjafs, genom att vi satt och räknade apelsinklyftor! :-)
Vips, hade hon glömt att hon åt samtidigt! ;-)
Jag antar, att när hon väl vuxit i "kostymen" så blir hon den som gör mest hushållsysslor av alla barn! (och en och annan vuxen! ;-))

Nåja, när jag lämnat dom la jag mig på soffan en stund och väntade på att frukostäggen skulle bli klara..och somnade!
hm...Men jag mådde helt klart bättre när jag vaknade sen! ;-) Man ska inte underskatta Power nappisar!

Sen kom jag på att jag skulle kika i kalendern, för jag hade i bakhuvudet att det var nåt idag...förutom eftermiddagens möte...
Visst! Jag ska ju gå på fin restaurang i kväll! :-)
Nära att jag glömt det! Vet inte varför jag trodde att det var tisdag idag..?

Nåja, det blir mysigt men samtidigt lite...ledsamt. Vi tre på Ekonomi och adminavdelningen ska äta avslutningsmiddag.
Snart finns inte den avdelningen mer.
Märklig känsla.
Och på fredag är det avslutningsbaluns för övriga avdelningar...Den avstår jag dock och överlåter till andra mer "festbenägna" personer! ;-)

Nåja, livet stannar ju inte för det..
Nya tag! På´t igen! :-)

Idag bokade jag biljetter till en Star for Life konsert i oktober som min dotter ska vara med på.
7000 ungdomar är med i kören!
Kan bara bli mäktigt! :-)
Man måste ha nåt att se fram emot när det blir mörkt och tråkigt! :-)

Jag hoppas verkligen att förkylningen drar sina sista andetag nu...Jag har grym träningsabstinens!!
Lite styrketräning får det banne mig bli i morgon.
Kondition ska man helst låta bli när man inte är helt frisk.

Jag önskar precis som stora dottern gjorde igår, att det bara fanns ett piller som gjorde en frisk, när man snorat en vecka! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar