Sidor

söndag 21 april 2013

Varning för depp, som kanske Ed kan bota?

Jag vet att det fortfarande är April. Och att jag har en utmaning att hålla mig till.
Men.
Nu. kommer. ett. gnällinglägg.
Big time.

Det var inte kul att åka hem idag. Från ett nystädat hus, där solen sken och maken och barnen spikade på trähuset.
Hem, till ett rörigt hus med kartonger överallt.
Visst, det är 16 grader varmt och terrassen är snöfri..men, ändå.

Jag har verkligen flyttat ut "i huvudet".
Det är nästan så att jag lutar åt att revidera flyttdatumet...;-) Även om jag vet att det inte är praktiskt möjligt.
Men det var liksom...inte så kul att kliva in genom dörren idag, alls.
Maken blev så deppad att han ringde och ställde på sommarbilen! :-D
Vem vet, vi kanske kan cabba ner som tröst om värmen håller i sig.

Såhär dags brukar jag ju ha letat fram krattan och börjat fixa i trädgården.
Rensa bland torra blad och klappa på rosorna.
Nu har jag ingen lust alls. Det är inte min trädgård längre.
Jag trodde att jag skulle ha svårt att flytta ifrån min kära Flamentanz

Men nu känns det helt ok. Jag ska väl kunna gräva ner en någonstans på nya stället också..Och jag har flera på landet.
Lite kniper det i hjärtat att lämna Klematisen, som äntligen blivit jätte stor...

De kan vara lite petiga och flera stycken har frusit bort genom åren. Jag får väl smyga in en sådan också vid radhuset.. (Säg inget till Maken! ;-))

Nå, lite måste jag ju fixa, för att de nya ägarna inte ska behöva ta till lien när dom flyttar in.
Men, det är inte alls samma förberedelser som det brukar vara.
Jag tänker tex inte ställa ut blommor på grindstolparna i år.
Lite deppigt faktiskt.

Det är ju inte så att jag saknar annat att göra. Men, det är ändå en "tom" känsla.
Vad ska jag fylla den känslan med??

Jag kanske ska gräva fram mina Ed Hardy skor???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar