Sidor

måndag 8 april 2013

I blame it on the summertime!

Jag är en person som har ordning och reda.
Organisatören och administratören.
Som inte kommer för sent. Aldrig.
Jag tycker att det är grymt oartigt att komma för sent. Till nåt.
Då respekterar man inte andras tid, helt enkelt.
Den akademiska kvarten, ger jag inte mycket för..
Man kommer i tid och håller det man lovar. Punkt.

Så, gissa om Avvikelsedomen blir hård, när jag lyckas komma för sent, inte en gång, utan TRE inom loppet av ett par dagar!
Jiises.
Så, det blev verkligen avvikelseanalys idag...

Det började i lördags, när Lilleman var på playdate.
Jag skulle hämta honom strax innan 12. Familjen där han var skulle åka bort då.
Väl hemma städade jag ur bilen och pysslade med det ena och det andra.
Åt lunch med Minime och tonåringen med kompis...
I lugn och ro. Plötsligt tittade jag på klockan.. 12:05!
Hoppsan! Långa benet före att hämta Lilleman..Som tur var, använde sig den familjen av just den där kvarten...
Sen skulle vi ju på Bio, biljetterna bokade.
Och igen. Kikar på klockan och fick hicka!
Barnen var inte klädda..det tar en liten stund till bion och sen ska ju biljetterna hämtas.
Tur att stora dottern var med.
För jag fick ju parka, och sen lubba som en liten galning för att hämta ut biljetterna innan dom gick upp i rök.
Men en minut till godo...

Sen, toppade jag det idag.
Tittade på klockan vid 15:30..tänkte att jag hämtar lite tidigare idag...typ 16:30.
Skickade maken på storhandling samtidigt..
Men vi kom inte iväg, utan lite smågrejer skulle dryftas.
Packar ner datorn, drar på mig kappan. Då ringer telefonen.
Dagis. Fröken: "lugn, hon är inte sjuk. Men vi stänger 16 idag, vi har ju APT!"
Va???
Det hade jag ju hört, men helt glömt bort!
Klockan var 16:10.
"vi har en vikarie här..hon stannar till 16:30"
Hepp.
Plattan i botten, i seg trafik. Jag har 8 rödlysen på vägen från kontoret till dagis.
Det var rött vid alla!
Plus att den sega trafiken gjorde att man ibland satt och väntade två gröna vändor för att åka igenom.
*suck*
Jag klev ur bilen vid dagis 16:31!

Så, hur ser avvikelse analysen ut då?

Man kan konstatera att det som inte är inskrivet i min kalender, det finns inte.
Sen kan man konstatera att jag kanske ska läsa de utskick jag får..och inte bara en bit, utan hela sidan!

Sen konstaterar jag också att det havererade när sommartiden började.
Så, I blame it on the summertime! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar